Tot mai mulţi români renunţă la obiceiul de a sta acasă de Crăciun şi aleg pachetele turistice pentru acestă Sărbătoare. Cererea este în creştere, dar nu poate egala încă interesul pentru pachetele de Revelion.

Faţă de anii precedenţi, s-au vândut mai multe pachete turistice de Crăciun, atât pe destinaţii interne, cât şi externe, deşi este un an de criză. Una din explicaţii este faptul că, la ofertele de Crăciun preţurile practicate sunt mai mici decât cele de Revelion. De exemplu, la o pensiune de trei stele din Predeal, un pachet cu cinci nopţi de cazare costă 600 de lei de persoană, în timp ce, în perioada Revelionului, preţul este 1.100 de lei la acelaşi număr de nopţi.

„În alţi ani erau mai puţine unităţi de cazare care organizau şi Crăciunul, multe se axau doar pe Revelion, şi asta a făcut ca oferta să fie mai diversificată, iar oamenii au cumpărat”, a declarat, pentru capital.ro, Alin Burcea, prim vicepreşedinte al ANAT şi director al agenţiei Paralela 45.

Hoteluri pline de Revelion

Chiar dacă vânzările pachetelor de Crăciun au înregistrat o creştere în acest an, pachetele de Revelion rămân piesa de rezistenţă în perioada Sărbătorilor. Numărul turiştilor au optat pentru vacanţe de Revelion rămâne mai mare decât al celor care aleg pachetele de Crăciun. Alin Burcea este convins că, de Anul Nou proprietarii din România vor reuşi să-şi umple hotelurile, în proporşie de 95-99%. 
Cât priveşte turismul extern de Revelion, acesta estimează o scădere cu 20% a numărului de vacanţe vândute, faţă de 2008, iar ca valoare a încasărilor chiar până la 30%, din cauză că pachetele s-au ieftinit.

Românii nu renunţă la stele

Deşi 2009 a fost un an dificil, românii nu sunt dispuşi să renunţe la confort. Cererea pentru trei şi mai ales patru stele, s-a menţiunut şi în acest an de criză. „Oamenii se interesează de reduceri de preţuri, dar în niciun caz în defavoarea confortului”, a spus vicepreşedintele ANAT. 

Dintre pachetele pentru destinaţii interne care au avut cel mai mare succes au fost cele din zonele montane (Valea Prahovei, Poiana Braşov, Arieşeni), cele încadrate la turism rural (Bran Moeciu, Maramureş, Bucovina, Mărginimea Sibiului). De asemenea, au mers bine şi vânzările de pachete în staţiunile balneo (Băile Felix, Călimăneşti-Căciulata, Vatra Dornei).

Destinaţiile extere au avut aceleaşi tendinţe de bază. În primul rând sunt destinaţiile de schi care au mare succes în rândul turiştilor români care îşi fac vacanţele peste graniţă. Austria rămîne principala destinaţie, urmată de Bulgaria, cu Bansko şi celelalte staţiuni de schi.

A doua direcţie o reprezintă destinaţiile calde, chiar dacă sunt considerate exotice acestea au avut cerere anul acesta pentru că preţurile au scăzut foarte mult pe acest segment.

Şi nu în ultimul rând, s-au vândut multe pachete în marile oraşe, precum , Lisabona, Roma, Madrid, Londra, Paris. „Chiar dacă este frig, anvergura unui astfel de oraş râmâne în picioare ”, a apreciat Alin Burcea.