BCR, BRD și ING au postat pe paginile de Facebook anunțul prin care își informează clienții de această situație și dau asigurări că sumele vor fi returnate în cel mult 48 de ore. Raiffeisen Bank anunță de asemenea că totul s-a întâmplat din cauza unei erori tehnice și se lucrează în prezent cu procesatorul de plăți pentru remedierea situației.

„Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacțiile efectuate de către clienți ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm, împreună cu procesatorul de plăți, pentru remedierea situației în cel mai scurt timp posibil”, au scris duminică, pe Facebook, reprezentanți ai Raiffeisen Bank.

BCR anunță că sumele luate în plus vor fi returnate în următoarele 48 de ore

„Pentru a veni in sprijinul vostru, cei carora vi s-au dublat tranzactiile la operatiunile cu cardul efectuate pe 29 si 30 ianuarie la terminalele (POS/ATM) altor banci, am decis sa returnam sumele pe contul vostru inainte de a reglementa situatia cu procesatorii de plati. E important sa nu fiti afectati de sincopele tehnice ce mai pot surveni in relatia dintre banci, uneori independent de noi. BCR va deconta ulterior, în urmatoarele 48 de ore, sumele dublate”, a anunțat BCR.

ING a anunțat de asemenea că sumele se vor returna în următoarele 24-48 de ore

„Din motive ce nu țin de ING o parte dintre clienții noștri ce au realizat tranzacții cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci în intervalul 29-30.01.2020 este posibil să vadă dublate sumele transmise spre debitare. ING a primit spre procesare fișierul de plăți în mod eronat. Lucrăm împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp. Avem confirmarea că reversarea se va realiza în 1-2 zile”, a comunicat ING.

BRD a anunțat că situația a durat trei zile pentru clienții săi, iar banii vor fi returnați în maxim 48 de ore

„Din motive tehnice independente de BRD și care au același impact asupra mai multor actori ai pieței, este posibil ca unele dintre sumele aferente tranzacțiilor realizate de clienții cu carduri BRD la ATM-urile sau POS-urile altor bănci în zilele de 29, 30 si 31 ianuarie să fi fost plătite de două ori. Sumele vor fi returnate în conturi, în cadrul unui proces automatizat, în maximum 48 de ore”, a anunțat BRD.