Noul Hyundai ix35 are sarcina de a readuce brandul coreean pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor de SUV-uri. Coreenii nu mai mizează doar pe preţ, ci şi pe design şi dotări.

Apariţia variantei de serie a modelului ix35 la Salonul Auto de la Geneva a trecut, oarecum, neobservată de publicul din România. Primul SUV (Sport Utility Vehicle) românesc, Dacia Duster, ne-a captat întreaga atenţie. Cu toate acestea, la standul Hyundai, mii de vizitatori se arătau uimiţi de liniile fluide şi elegante ale urmaşului lui Tucson. După trei luni, în ciuda intrării aproape concomitente, pe piaţa românească a ambelor modele, noul ix35 a devenit element de atracţie odată cu fiecare apariţie. Motivul? Designul său atractiv şi raportul calitate/dotări/preţ, aproape fără rivali. Asta în ciuda faptului că segmentul de piaţă al SUV-urilor de mici dimensiuni este acum mai aglomerat ca un autobuz RATB în orele dimineţii. Ford Kuga, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Dacia Duster sau KIA Sportage sunt doar câteva dintre modelele care se luptă pentru supremaţie într-o zonă a pieţei care pare a avea un potenţial enorm. Poziţia înaltă la volan, dimensiunile asemănătoare cu cele ale unui hatchback compact şi garda la sol mărită sunt doar câteva dintre atuurile acestor maşini în bătălia cu clasicele vehicule din clasele B, C sau D.

Designul, principala atracţie

210-51840-30_hyundaiix358_19.jpgÎncă de la primul contact vizual cu vehiculul, noul ix35 poate fi definit ca îndrăzneţ şi nonconformist. Având în vedere liniile sportive ale caroseriei, cu o capotă a motorului puternic profilată, o grilă ameninţătoare, pasaje evazate ale roţilor şi stopuri amplasate foarte sus, modelul are toate şansele de a intra în categoria vehiculelor care ori te fac să te îndrăgosteşti de ele, ori îţi provoacă repulsie. Departe de a fi un adevărat off-roader, Hyundai ix35 se doreşte mai degrabă a fi un vehicul destinat şoselelor, dar unul cu ceva capacităţi de acţiune şi în afara drumurilor amenajate.

Comportament rutier peste medie

210-51838-30_hyundaiix351_19.jpgTestat de noi atât pe asfalt, cât şi pe drumuri mai mult sau mai puţin amenajate, ix35 s-a dovedit solid şi stabil. Performanţele sale dinamice sunt puse în valoare în special dacă sub capotă se află propulsorul diesel de 2 litri şi 184 CP, însă nici celelalte două opţiuni (2.0 MPI – 163 CP şi 2.0 CRDI – 136 CP) nu sunt de lepădat. Toţi cei cinci potenţiali ocupanţi ai locurilor din habitaclu au spaţiu suficient, iar confortul lor este asigurat atât prin ergonomia scaunelor, cât şi printr-o setare aproape fără cusur a supensiilor. Din nefericire, designerii de la Hyundai par să fi fost luaţi de val atunci când au desenat linia geamurilor laterale. Asta, pentru că soluţia aleasă penalizează vizibilitatea pasagerilor din spate către exterior. Practic, cei aflaţi pe banchetă se pot considera într-un coupé. Asta, dacă posesorul vehiculului nu a optat pentru varianta de top, dotată şi cu plafon transparent. Graţie acestui accesoriu, atât luminozitatea din habitaclu, cât şi senzaţia de spaţiu sunt îmbunătăţite radical.

210-51839-30_hyundaiix357_19.jpgÎn afara acestui aspect, pasagerii din ix35 se pot bucura de o mulţime de sisteme de comandă şi confort. Variantele Premium şi Luxury beneficiază de încălzire în scaune atât pentru ocupanţii din faţă, cât şi pentru cei din spate. Şoferul are la dispoziţie comenzi pe volan şi asistenţă la parcarea cu spatele asigurată atât de senzori, cât şi de o cameră video.

210-51841-30_hyundaiix3511_19.jpgComparat cu alte vehicule similare ca dimensiuni, Hyundai ix35 are ca atu spaţiul din portbagaj (591 de litri), consumul redus şi raportul putere-greutate. Nu trebuie însă omis nici capitolul preţ, care rămâne un atu al mărcii coreene. În varianta de bază, cu tracţiune doar pe roţile din faţă, ix35 costă 18.921 de euro, în timp ce vârful de gamă poate fi achiziţionat cu 29.750 de euro. Este adevărat că preţul îl depăşeşte cu mult pe cel al bătrânului Tucson, dar nu trebuie uitat că între aceste două modele diferenţele sunt majore. Atât din punctul de vedere al designului, cât şi al echipării.