Reprezentanţii a trei companii care activează în domeniul transporturilor, în Ungaria şi o a patra din Slovacia şi-au arătat interesul de a dezvolta afaceri în Portul Constanţa. Aceştia au făcut o vizită de lucru în România, unde le-au fost prezentate facilităţile pentru transportul de mărfuri pe cale navală.

Mai multe companii interesate de afaceri în Portul Constanța

Potrivit Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, reprezentanţii unor companii din domeniul transportului de mărfuri din Ungaria şi Slovacia se află în această perioadă într-o vizită de lucru în portul Constanţa.

„Din delegaţie fac parte reprezentanţi ai unor companii din Ungaria: Eurogate Rail Hungary Zrt, Mahart Container Center Kft, Rail Cargo Logistics Hungaria Kft, precum şi de la PPS Logistic – Portul Sturovo, Slovacia. Astăzi, reprezentanţii acestor companii interesate să îşi extindă colaborarea în zonă au fost primiţi de conducerea CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, fiindu-le prezentate facilităţile oferite de portul Constanţa pentru transportul de mărfuri şi informaţii legate de rezultatele înregistrate în traficul de mărfuri în anii anteriori. De asemenea, au fost abordate subiecte de interes pentru transportatorii de mărfuri din Ungaria şi Slovacia”, transmit reprezentanţii Portului Constanţa.

Timp de două zile, membrii delegaţiei vor merge în vizită la operatori importanţi din port, pentru a afla informaţiile necesare despre cum pot dezvolta colaborarea în această zonă, pentru clienţii proprii, oamenii de afaceri şi companiile din Ungaria şi Slovacia.

România are șansa de a valorifica potențialul portului

Amintim că, recent ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spune că Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră, deoarece fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanșarea conflictului din Ucraina, astfel că România are şansa de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului în următoarea perioadă.

„Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră! Fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina iar România are şansă de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului”, declara oficialul de la Transporturi în urmă cu ceva vreme.

Acesta puncta că, având în vedere circumstanţele actuale, consolidarea conectivităţii dintre nordul şi sudul Flancului Estic al NATO reprezintă un element critic în fortificarea poziţiei aliate de apărare.