Este dificil să justifici necesitatea existenței pe șosele a unui model cu caracteristicile lui X6M. Aidoma modelelor de mari dimensiuni din gama Mercedes-Benz purtând emblema AMG, utilitatea unui vehicul masiv trebuie căutată mai degrabă în zona depășirii limitelor și a exclusivismului decât în cea a simpului transport de persoane de la punctul A la B. De ce? Întrucât emisiile de CO2 tind să dea peste cap aparatele de testare ale noxelor de la orice  autoritate de control, însă când vine vorba de sprint, noul X6M pune în umbră multe dintre roadsterele cu două locuri aflate în prezent pe piață.

Blamate de ecologiști pentru dimensiunile lor, consumul de carburant și emisiile de noxe, SUV-urile mari au în X6M un reprezentant dezvoltat parcă să facă în ciudă. Având în vedere că tot mai multe dintre mașinile de astăzi emit sub 100 gr. CO2/km, un singur astfel de model eliberează în atmosferă cât trei autoturisme mici. Și totuși, inginerii diviziei Motorsport a grupului bavarez BMW continuă, periodic, să ducă mai departe limitele lui X6M.

În cazul modelului testat de Capital pe șoselele românești, germanii par să nu fi făcut rabat de la nimic. Cei opt cilindri ai uzinei de forță de sub capo­tă scot, la fiecare apăsare a pedalei de accelerație, un muget surd. Caroseria imensă se pune în mișcare fără cel mai mic semn de protest, iar sistemele de comandă, control și confort sunt atât de multe, încât ai nevoie de zile întregi pentru a ști ce buton să apeși pentru a modifica setările. De altfel, este demn de menționat că inginerii BMW au încercat să simplifice cât mai mult viața șoferului. Altfel, acesta ar fi avut nevoie de câteva zeci de minute numai pentru a pregăti mașina de drum. Acum, ruliul este atenuat grație sistemului Dynamic­ Drive, ușile se închid singure în cazul în care șoferul a fost neatent, grație funcției Soft-Close, transmisia automată schimbă rapoartele exact atunci când este nevoie, iar sistemul xDrive îmbunătățește dinamica prin distribuția variabilă a puterii către axul față sau spate încă din faza incipientă, anulând chiar şi cea mai mică tendinţă de subvirare sau supravirare, înainte ca DSC (controlul dinamic al Stabilităţii)­ să fie nevoit să acţioneze. Iar acestea sunt doar câteva dintre zecile­ de sisteme care, ascunse sub caroseria lui X6M, ajută șoferul să stăpânească acest mamut care, grație motorului care dezvoltă 555 CP, poate atinge 100 km/h în doar 4,7 secunde.

Confortul și exclusivismul sunt asigurate printr-o gamă largă de echipamente standard sau opționale care include reglaj electric al scaunelor – completat de funcţia de memorare – şi încălzire a scaunelor faţă, aer condiţionat automat cu două sau patru  zone, piele Merino, sistem audio HiFi cu 12 difuzoare. Pentru a enumera doar caracteristicile principale ale lui X6M, ar fi nevoie de o întreagă revistă, însă, dincolo de tehnologie, singurul mod în care ar putea fi justificat prețul de 133.439 euro, compus din costul variantei de „bază“ de 117.676 și dotări opționale, este sentimentul avut atunci când pui la treabă întregul ansamblu.

La acest capitol BMW X6M nu lasă mult loc de „mai bine“. În ciuda masei mari și a aspectului exterior discutabil,­ ba chiar urât, temperamentul de bestie care îți ține adrenalina la cote extrem de ridicate transformă un vehicul  altminteri inutil în obiectul unei dorințe greu de stăpânit. Un deziderat care poate fi atins doar dacă dispui nu doar de banii necesari pentru achiziție, ci și de cei pentru întreținere, deloc puțini. Doar consumul mediu anunțat de producător de 13,9 l/100 km care se traduce de fapt în circa 16 l/100km în cazul testului realizat de noi dă o idee despre ce sume este nevoie pentru a poseda un King Kong pentru care Usain Bolt este un alergător ca oricare altul.