ce priveste calitatea infrastructurii, Bucurestiul a ramas in urma. Degeaba s-au asfaltat in acest an 2.000 de strazi, din care 70 principale, daca retelele subterane sunt, in cea mai mare parte, cele de acum cateva decenii. Prima rupere de nori a demonstrat fara urma de echivoc acest lucru, asfaltul neted fiind acoperit de un strat gros de apa.
„Reteaua de canalizare e veche si subdimensionata”, au explicat edilii inundarea strazilor, scotand repede din maneca un proiect de 112 milioane de euro, menit a corecta neajunsurile sistemului. Pentru reabilitarea completa ar trebui un miliard de euro. Primarul Traian Basescu crede ca e posibil sa obtina sprijinul Guvernului pentru o astfel de investitie.
Va mai curge, insa, multa apa prin canale pana cand astfel de idei sa fie puse in practica. Pana una alta, in multe din marile orase proiectele de modernizare din domeniu au inceput de la mijlocul deceniului trecut. Autoritatile din Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov ori Constanta au obtinut ani la randul finantari serioase in acest scop si spun ca inca mai sunt multe de facut pana la atingerea standardelor minimale ale Uniunii Europene.