‘Vom lansa în luna martie anunţul pentru proiectarea, execuţia şi concesionarea Centurii de Sud a Capitalei şi tot atunci anunţul pentru asistenţă tehnică, juridică şi financiară pentru refacerea studiului de fezabilitate a Autostrăzii Comarnic – Braşov’, a declarat ministrul Transporturilor, aflat la Londra cu ocazia unei vizite la invitaţia omologului său, Justine Greening.

Proiectul Centurii de Sud va fi realizat în concesiune, iar, ulterior, acest tronson ar putea fi inclus în rândul autostrăzilor ce vor fi taxate, alături de autostrăzile Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa.

Practic, o singură companie va realiza proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti şi operarea şi întreţinerea Autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa.

În ceea ce priveşte Autostrada Comarnic – Braşov, acest proiect a fost aproape de a demara după ce Ministerul Transporturilor a semnat în 2010 un contract de execuţie, tot în concesiune, cu un consorţiu condus de compania franceză Vinci.

Autostrada Comarnic – Braşov ar fi trebuit să se realizeze în concesiune de consorţiul Vinci – Aktor însă, fie din cauza lipsei banilor pe care consorţiul trebuia să îi obţină de la bănci, fie din cauza unor probleme tehnice, contractul nu a mai fost încheiat.

Vinci – Aktor ar fi trebuit să proiecteze, să finanţeze şi să construiască Autostrada Comarnic – Braşov, urmând ca, pe o perioadă de 30 de ani, să administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului, în schimbul unei taxe pe care utilizatorii urmau să o plătească începând din al cincilea an al concesiunii.

Începând din al cincilea an al concesiunii, pe o perioadă de 26 de ani, statul român urma să realizeze plăţi de disponibilitate către concesionar, în valoare de 180 milioane de euro pe an, ceea ce ducea la o valoare de 4,7 miliarde euro.