Interesant este că vânzătorii locali de produse fast-food au încercat mult timp să blocheze intrarea francizei McDonald’s, făcând lobby printre oamenii politici, însă fără succes.

Conform unor informații publicate de Financial times, McDonald’s încearcă să intre în acestă țară balcanică de 4 milioane de locuitori încă din momentul în care s-a terminat războiul care a avut loc între 1992 și 1995.

"După atâția observatori americani și europeni aduși în Bosnia, o franciză McDonald’s era firesc să se lanseze", scriu cei de la FT, în special pentru că cel mai cunoscut brand de restaurantel fast-food reprezintă un simbol al investițiilor internaționale și poate fi un semn pozitiv pentru alte companii multinaționale.

În timp ce există unii "Mc-sceptici", atât bosniaci cât și sârbi speriați de ceea ce ar putea să însemne pentru ei globalizarea, mulți locuitori ai capitalei Sarajevo par să fie încântați de sosirea celui mai cunoscut brand american de restaurante, cu angajați care poartă uniforme standard, servicii prietenoase și cu denumiri ale produselor recunoscute în toată lumea. Cu alte cuvinte, Bosnia a devenit parte a globalizării.

"Suntem o țară normală acum", spune un taximetrist din Sarajevo, în așteptarea deschiderii primului magazin cu hamburgeri.