Dacă până acum, Skoda era cumpărată de clientul german care nu-şi permitea un Volkswagen, acum şi Skoda a început să fie considerată scumpă, motiv pentru care Dacia atrage din ce în ce mai mulţi cumpărători, care altădată ar fi preferat o maşină cu motor german, se arată într-un material apărut în Die Presse.

"Nu putem să facem faţă provocării Dacia cu actualul portofoliu al VW", a declarat Christian Klinger, manager de vânzări la compania bavareză, citat de publicaţia Die Presse, care precizează că se crede că Dacia este un amestec de plastic ieftin şi piese vechi de Renault.

Niciun brand din grupul VW nu are puterea să oprească succesul Dacia, pe segmentul low-cost, iar dacă această creştere va continua, Dacia va pune probleme companiei de la Wolfsburg, se mai arată în materialul Die Presse.

Unul dintre motivele care fac ca Dacia să aibă un preţ atât de mic sunt salariile mici de la uzina de la Piteşti, în timp ce salariile de la uzinele Cehia sunt mai mari, ceea ce face ca preţul Skoda să fie din start mai mare şi mai neatractiv epntru clienţii, tot mai orientaţi către preţuri mici.

În al doilea rând, filosofia VW este de avea cât mai multe dotări pe modelele standard, în timp ce Dacia alege, pentru a menţine preţul scăzut, să fie săracă în dotări.

Astfel, oficialul VW observă faptul că majoritatea celor care îşi cumpără o Dacie, nu cumpără modelul standard, ci mai dau 3.000 sau 4.000 de euro pentru dotări, ceea ce duce la concluzia conform căreia clientul de Dacia "are mai mulţi bani decât se crede".