IT-ul romanesc vrea
peste hotare

Softwin intentioneaza sa investeasca peste 100 de milioane de dolari, pana in 2010, in extinderea retelei sale de distributie la nivel mondial, principalul produs pus la bataie fiind softul BitDefender. “Avem in vedere extindererea prezentei mondiale prin deschideri de noi filiale in afara tarii, precum si pentru dezvoltarea si extinderea lantului de distributie. Anul acesta vizam consolidarea pozitiei pe pietele Europei Occidentale, dar si in Statele Unite, unde prevedem o absorbtie de piata de aproape 10 milioane de dolari pentru BitDefender”, a declarat Florin Talpes, presedintele Softwin.



Potrivit acestuia, de anul viitor, produsul de securitate informatica dezvolat de romani va ajunge chiar si pe continentul asiatic. Unul dintre motivele care au stat la baza aceste decizii este si regasirea produsului romanesc in top 100 cele mai bune produse high-tech din intreaga lume, top dat publicitatii de laboratoarele de teste din Statele Unite ale publicatiei PC World. BitDefender a inregistrat o triplare a cifrei de afaceri in fiecare din ultimii 5 ani. La sfarsitului anului 2008, potrivit oficialilor companiei, BitDefender va detine peste 2% din piata mondiala de antivirus, cu o
absorbtie de piata ce va depasi 120.000.000 USD anual.


(Dana Ciuraru)

Pay Store, primul brand
romanesc de plati electronice

Mobishop, divizia telecom a grupului RTC, a lansat un serviciu de plati electronice, Pay Store, ce permite efectuarea de tranzactii financiare prin intermediul unui suport (terminal) instalat in diferite locatii de vanzare (POS-Point of Sales). In prezent, serviciul se gaseste in peste 4000 de puncte de retail, de la comercianti independenti la retele internationale de magazine. Pay Store se poate utiliza deocamdata doar pentru reincarcarea electronica a cartelelor telefonice preplatite ale operatorilor de telefonie mobila Orange si Vodafone. In urmatoarele 12 luni, reteaua Pay Store se va extinde in alte 6000 de puncte din vestul tarii (judetele Bihor, Arad, Satu-Mare) si va oferi si alte servicii de plati, precum plata facturilor de utilitati (gaze, apa, electricitate), servicii preplatite (acces internet, cablu TV, telefonie internationala), servicii financiare (transfer de fonduri) si plati catre stat (taxe, amenzi).



Compania a investit pana acum doua milioane de euro pentru dezvoltarea serviciului. “90% din investitiile necesare implementarii acestui sistem s-au canalizat spre terminale (P.O.S.-uri), restul fiind directionat catre cercetare de piata, marketing, instruirea personalului si dezvoltarea echipei de vanzari”, apreciaza Laura serban, presedintele diviziei Mobishop. Mobishop a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de 40 milioane de euro, iar pentru 2006 compania asteapta o crestere a acesteia de 20%.


(Andreas Stamate)