Capital: Într-o piață plină cu tot felul de programe pentru un stil de viață sănătos, ce a însemnat primul an de activitate prin comparație cu următorii doi?

Irina Alionte: În primul an de activitate, am realizat venituri de 150.000 de euro, iar în anul următor, am crescut cu 55% cifra de afaceri. Am ajuns de la 80 de membri activi în primul an, la aproape 300 în al treilea. În tot acest timp, am organizat zeci de seminarii despre un stil de viață sănătos pentru companii precum Oracle, IBM, eMAG, DHL sau Ambasada Marii Britanii. În plus, am extins orarul antrenamentelor, prin deschiderea de noi grupe de antrenament și am introdus conceptul de ”antrenament tematic”, o dată pe lună. De asemenea, având în vedere că ponderea femeilor este ceva mai mare, am lansat și un program special – un antrenament lunar – dedicat bărbaților. În acest moment, avem peste 1.500 de povești cu transformări corporale, documentate cu poze “Înainte” și “După”. Cel mai popular program al nostru, ”6-Week Challenge”, prin care provocăm oamenii să slăbească 6 kilograme în șase săptămâni, a reușit să topească peste 4,5 tone de grăsime și 20.000 de cm de pe corpurile bucureștenilor. Astfel, am ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 232.000 euro, iar pentru anul acesta estimez o creștere de 20-25%, având în vedere că, în primele cinci luni, deja am depășit cu 25% încasările din aceeași perioadă a anului trecut.

Capital: Datorită numărului crescut de cereri, iei în calcul să extinzi afacerea?

Irina Alionte: Chiar la finalul anului trecut, am decis să investim în extindere, însă nu într-un loc nou, ci în centrul actual, prin închirierea unui spațiu adițional. Suntem într-o zonă cu trafic, în Cartierul Francez, aproape de Mall Promenada și de corporațiile din partea de Nord, Pipera-Băneasa, iar proximitatea este un factor cheie într-un astfel de business, deoarece oamenii își doresc să se antreneze în zona unde locuiesc sau unde lucrează, de aceea extinderea centrului actual a fost pasul firesc. În plus, am investit constant în noi echipamente si accesorii de fitness.

Capital: Dar la alte segmente de business, care au legătură cu sportul, te-ai gândit?

 

Irina Alionte: Desigur. Este vorba despre organizarea de tabere, unde cei care se înscriu vor urma programe speciale, o combinație între sport și nutriție. Totodată, explorăm segmentul online, cu toate oportunitățile pe care le avem pentru a aborda și această piață, adresându-ne mai ales celor care locuiesc în afara Capitalei sau care, din diverse motive, nu pot ajunge la sală.

Capital: Ce fel de probleme ai întâmpinat în dezvoltarea afacerii și cum le-ai depășit?

Irina Alionte: În primul rând, pot spune că orice provocare se poate transforma într-o oportunitate. Iar cele mai multe provocări au fost legate de resursa umană. Am avut angajați care s-au format la noi și apoi au plecat să dezvolte un concept similar, luând cu ei câțiva clienți. Acest lucru se întâmplă frecvent în lumea business-ului, însă pe noi ne-a ambiționat să inovăm mai rapid decât pot ei să copieze.

Capital: Ce consideri că ar trebui schimbat în industria de fitness?

Irina Alionte: În prezent, deși sunt foarte multe săli de fitness, cu mulți antrenori și diete de toate felurile, totuși cred că lipsesc și multe lucruri. O să enumăr câteva:

1.Un program de nișă bazat pe rezultate. În sălile de fitness tradiționale lipsește o cultură a rezultatelor, iar acest lucru duce la un sentiment de frustrare pe termen lung pentru membrii plătitori. Lor li se livrează un abonament cu acces la clase, aparate de fitness sau ședinte cu un antrenor personal fără să li se promită un rezultat concret de transformare.

2.Sistem de responsabilizare și măsurare a rezultatelor. Statisticile arată că patru din cinci persoane renunță să mai meargă la sală după prima lună de la începerea abonamentului, deși au plătit pe o perioadă îndelungată. Rata mare de renunțare se datorează lipsei de responsabilizare, clientul fiind practic singurul responsabil de propriile rezultate. La o sală de fitness obișnuită, nu este măsurat progresul membrilor, nu sunt monitorizate prezențele și membrii nu sunt sunați în cazul în care absentează.

 

3.Atmosfera de familie și comunitate unită. Studiile arată că majoritatea cluburilor de fitness pierd până la 50% din membrii existenți în fiecare an, ceea ce reprezintă o rată de renunțare foarte mare. Motivul principal se datorează faptului că sălile de fitness nu promovează o atmosferă de familie și comunitate unită, în cadrul căreia să se pună accent pe socializare. 

4.Personalizarea antrenamentelor și exerciții special adaptate. La clasele de grup obișnuite, din sălile de fitness (inclusiv la orele de aerobic sau zumba), nu există nicio personalizare a antrenamentelor și nu se ține cont de nivelul sau obiectivul fiecărui participant. De asemenea, antrenamentele cu aparatele de fitness – fără un antrenor personal și un program structurat bazat pe obiective – sunt monotone și au rezultate minime în procesul de slăbit, întrucât cei care vin la sală nu au cunoștințele necesare să își creeze un plan de antrenament.

5.Plan de nutriție simplu și usor de urmat. La sălile de fitness obișnuite, clienții care doresc să slăbească nu primesc niciun fel de sprijin pe partea de nutriție, o componentă esențială în procesul de transformare corporală.

Te-ar putea interesa și: