Sorin Cîmpeanu, despre pierderile mari din Educație: Este greu de identificat

Joi seara, ministrul Educației a precizat că este nevoie de o evaluare în ceea ce privește pierderile din educație, subliniid că este greu de identificat unde sunt, de fapt, probleme.

„O evaluare trebuie să fie făcută pentru că nu știm în momentul acesta cât am pierdut. Știm că am pierdut foarte mult, dar cât și unde este greu de identificat și avem datoria de a identifica lucrurile astea. În primul rând, din timp. Am avut simulările, vom avea evaluările naționale, am avut discuții cu cei implicați în aceste evaluări, în așa fel încât spre exemplu, la final de ciclu, elevii care vor susține capacitatea începând cu 22 iunie, sunt elevii care au intrat pentru prima oară în clasa pregătitoare, își încheie acest ciclu primar+gimnazial cu clasa pregătitoare, inclusă în ciclu primar.”, spune acesta.

Ministrul este de părere că este nevoie de un bilanț pentru a se putea vedea ce s-a realizat. Acesta a mai spus că este important să se vadă diferențele dintre profilul proiectat al absolventului de gimnaziu și profilul realizat, subliniind că rezultatul acestui bilanț va fi afectat și de caracterul atipic al anului școlar.

”În Educație s-a pierdut foarte mult”

Sorin Cîmpeanu a mai spus că elementele negative din Educație s-au înmulțit, pe lângă faptul că au fost suferite pierderi. El spune că elevii de liceu vor putea recupera orele pierdetu de abia la facultate, subliniind că își pune speranțele în Evaluarea Națională.

”Îmi pun speranțe pe baza testelor de la evaluările naționale. Au fost rezultate bune acolo, sper să fie și la examene.”, spune acesta.

Despre meditații

Meditațiile sunt un subiect des dezbătut care, de multe ori, împarte oamenii în două categorii. Minsitrul Educației a abordat acest subiect și a precizat că dorește să vază țara care plătește pentru meditațile elevilor. El a mai spus că atunci când profesorul sau școala își va face treaba cum trebuie, atunci nu va mai fi nevoie de meditații.

”Nicăieri nu poți împiedica un părinte să meargă cu copilul la meditații. Eu încă aștept să văd dacă există vreo țară în care statul să plătească meditațiile. Dar analizăm! Un stat care să asigure meditații în școală, susținut de elevi, se poate.

Când fiecare profesor, școală își vor face datoria față de elevi, atunci nu va mai fi nevoie de meditații”, a spus Sorin Cîmpeanu.