Într-unul din capitolele cărții, publicat de Forbes, Bourla relatează că a avut o discuție mai aprinsă cu Jared Kushner, ginerele și consilierul fostului președinte Donald Trump despre faptul că SUA ar trebui să fie prima țară care să primească vaccinurile, scrie Fortune.

De asemenea, necesitatea stocării și transportării vaccinului la temperaturi extreme a fost una din problemele delicate, care a oferit muniție suficientă celor care contestau vaccinul produs Pfizer, notează Bourla.

”Timpul înseamnă viață”

Cu toate acestea, compania a mers înainte. „Timpul înseamnă viață”, a spus Bourla echipei sale, încurajând-o să nu renunțe la cea mai importantă misiune din exsitența sa.

„Dacă pierdem bugetul pentru un an, nimeni nu și va aminti de asta anul următor. Dacă însă pierdem ocazia de a face ceva pentru lume acum, ne vom aminti totdeauna, cu toții”, a spus Bourla.

Companiile care rămân fidele scopului lor au rezultate mult mai bune decât cele care nu o fac

CEO-ul Pfizer notează în cartea sa și că, ”în orice afacere, companiile care rămân fidele scopului lor au rezultate mult mai bune decât cele care nu o fac”.

”Când strângem rândurile în jurul unui scop, acest lucru aduce pe toată lumea mult mai aproape de ceea ce trebuie făcut și îmbunătățește productivitatea. Acum, să ne gândim la o situație ca aceasta, în care scopul nostru a fost să salvăm vieți.

Este un scop nobil. Această cultură pe care am creat-o ne-a oferit mentalitatea adecvată și a permis Pfizer să se miște cu agilitatea și viteza unei mici biotehnologii și să aducă lumii un vaccin inovator, care a salvat atâtea vieți”, a scris Bourla.

Acțiunile Pfizer au crescut cu peste 5%

După cum se știe, vaccinul Pfizer-BioNTech COVID-19 a fost primul care a primit autorizație în SUA, în 2020. Autoritățile de reglementare americane au dat apoi undă verde și pentru începerea administrării acestuia la copiii cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani.

Previziunile actualizate ale Pfizer privind vânzările de vaccinuri sugerează că vaccinul va reprezenta până la 44% din veniturile sale totale pentru anul 2022. În medie, vânzările de vaccin COVID-19 în 2021, s-au ridicat la 35,44 miliarde de dolari.

Pfizer plănuiește deja un potențial studiu clinic pentru o a patra doză de vaccin. Acest lucru ar putea genera tipul de date care să susțină vaccinarea anuală, potrivit directorului științific al Pfizer, Mikael Dolsten.

Vânzările vaccinului, denumit Comirnaty, le-au depășit cu mult pe cele ale rivalilor Moderna și Johnson & Johnson. Cele două companii nu au reușit să țină pasul cu extinderea producției Pfizer.

Compania urmează să livreze 2,3 miliarde de doze de vaccin, din cele aproximativ 3 miliarde pe care intenționează să le producă. Pfizer a dezvoltat, de asemenea, un medicament antiviral experimental pentru a trata COVID-19.