Preşedintele grupului Automobile Bavaria, Michael Schmidt, a declarat pentru Capital, că anul 2011 a fost un an excelent pentru camioane şi unul bun pentru autoturisme. "Pe segementul premium avem o creştere de 20% anul acesta în comparaţie cu anul trecut, iar pentru anul viitor sper ca piaţă să crească cu încă 10%. Noi terminăm anul acesta cu 1.400 de unităţi BMW vândute", a afirmat Schmidt.

"La camioane am dublat vânzările de anul trecut, însă pentru anul viitor este dificil de făcut o estimare având în vedere că producătorii din vest au încetinit motoarele. Da, este adevărat, în India şi China vânzările cresc, dar în ţările europene, mai puţin Germania, criza încă se face simţită", a adăugat Schmidt.

În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, Schimdt a declarat că se observă o scădere a preţului. "Dacă în 2008 preţul mediu al unui automobil premium era de peste 55.000 de euro, acum, în ţara, acesta este de 42.000 de euro. În Germania, preţul mediu al unui automobil BMW este de 35.000 de euro, dar spre deosebire de România acolo se vând mult mai bine modelele Seria 1, Seria 3, X1 şi mai puţin X5, X6 şi Seria 7. Peste cinci ani, aceeaşi tendinţă va fi prezentă şi pe piaţa locală", crede Schmidt.

Cum se face că segmentul premium rezistă mai bine decât celelalte? "Segmentul de lux şi premium o să aibă creşteri foarte mari deoarece generaţia de azi nu se gândeşte să pună banii la ciorap, ci vrea să consume şi vrea să aibă acum. De aceea am deschis şi un showroom Rolls-Royce la Munchen pentru că eu cred că această generatie este mai dispusă spre consum decât oricare alta", afirmă Schmidt.

Întrebat dacă are de gând să deschidă un showroom Rolls-Royce şi în ţară, Schimdt a declarat că în acest moment investiţia nu se justifică. "Loc aş avea, dar nu este acum momentul cel mai potrivit. Dacă în România se vând 30 de Ferrari pe an atunci clar este loc şi pentru 10 maşini Rolls-Royce", potrivit lui Schmidt.

În afară de showroom-ul Rolls Royce din Germania, Schimdt mai deţine patru dealeri BMW&Mini.  "În Germania am început cu un dealer în 2007 şi am constatat ca nu poţi să supravieţuieşti cu unul singur. Pentru ca să fie rentabil un dealer trebuie să vândă minimum 2.000 de unităţi în Germania. Acolo tendinţa este să se reducă numărul de dealeri şi să se formeze grupuri", a mai spus Schmidt.

În ţara noastră Schmidt a investit recent 5 milioane de euro în modernizarea showroom-urilor din Constanţa şi Otopeni, iar acesta din urmă va beneficia şi de un centru de tinichigerie şi vopsitorie.

În privinţa noilor modele, Schimdt  spune că BMW Seria 3 şi M5 sunt maşinile pe care contează germanii anul viitor. În ţara noastră au fost comandate deja două modele M5.

Automobile Bavaria este cel mai important dealer BMW din ţară, cu 13 centre de vânzare. Compania are 800 de angajaţi în ţară şi 150 în Germania.

Michael Schmidt, preşedintele Grupului Automobile Bavaria, s-a născut în regiunea Sibiului şi a dezvoltat începând din 1994 afacerea BMW în România. Acesta a deţinut ani la rând monopolul pe importul şi distribuţia mărcii germane în România, până la intrarea pe piaţa locală, în nume propriu, a concernului german.