Potrivit deputaților, pasagerii trebuie să aibă dreptul de a refuza scanerelor de securitate, iar în acest caz aceștia ar trebui să se supună metodelor alternative de control care garantează același nivel de eficacitate.

"Un astfel de refuz nu ar trebui să dea naștere niciunei suspiciuni legate de pasager", precizează europarlamentarii. Pasagerii selectați pentru scanare trebuie să fie aleși în mod aleatoriu și orice formă de profilare pe criterii de sex, rasă, culoare, etnie, caracteristici genetice, limbă, religie, credințe este inacceptabilă.
Statele membre ar trebui să suplimenteze punctele de control și personalul de securitate pentru a asigura că pasagerii nu sunt afectați de instalarea scanerelor de securitate. De asemenea, deputații europeni consideră că  ar trebui utilizate doar figuri schematice și insistă asupra faptului că nu ar trebui să se realizeze imagini corporale.

"Datele generate în decursul procesului de scanare nu trebuie utilizate pentru alte scopuri decât cel de a detecta obiectele interzise, ele pot fi utilizate doar pentru perioada de timp necesară pentru efectuarea controlului, trebuie distruse imediat după ce persoana a trecut prin controlul de securitate și nu pot fi stocate", se mai menționează în rezoluția Parlamentului European.
Lichidele permise în aeronave, după 2013
Europarlamentarii solicită statelor membre și aeroporturile să ia toate măsurile necesare "pentru a asigura la timp disponibilitatea tehnologiei corespunzătoare, în așa fel încât termenul prevăzut pentru încetarea interdicției de a transporta lichide să nu aibă efectul subminării securității".  
Rezoluția solicită controale mai stricte a mărfurilor, mai ales  a acelora provenind din state non-UE și care sunt transportate în avioane de pasageri. Având în vedere că "scanarea a 100% din mărfuri nu este posibilă în termeni practici",  deputații solicită Comisiei Europene să stabilească criterii pentru determinarea mărfurilor cu risc ridicat.

În ceea ce privește tarifele de securitate acestea ar trebui să fie transparente, să fie utilizate numai pentru acoperirea costurilor de securitate, iar statele membre care decid să aplice măsuri mai drastice ar trebui să finanțeze costurile suplimentare rezultate.
Costul măsurilor de securitate ar trebui să fie menționat pe biletul fiecărui pasager, sugerează deputații europeni.  Pledând pentru o abordare integrată a securității aeriene, aceștia recomandă un control unic de securitate, în așa fel încât să nu fie necesar un nou control al pasagerilor, bagajelor și mărfurilor care sosesc pe un aeroport din UE dintr-un alt aeroport din UE.

Votul Parlamentului European a avut loc înaintea prezentării de către Comisia Europeană a deciziei privind utilizarea scanerelor în aeroporturi. Parlamentul poate respinge această decizie în primele trei luni. Anumite state membre, cum ar fi Marea Britanie, Olanda, Germania, Italia, Franța și Finlanda au testat deja scanarea corporală.