În mediul online, spre deosebire de cel offline, oamenii generează într-o măsură mai mare WOM negativ decât pozitiv. Pentru generarea WOM online, românii folosesc în principal "messengerul", urmat la mare distanţă de e-mail, forumuri şi reţelele de socializare.

La nivel general, atât offline, cât şi online, frecvenţa cu care generează WOM pozitiv este mai mare decât cea cu care generează WOM negativ.

"Numărul celor care au generat WOM pozitiv în ultima săptâmână şi în ultimele 2-3 luni este de 2 ori mai mare decât numărul celor care au generat WOM negativ în aceleaşi perioadă de timp. Mai mult, 55% dintre români nu îşi amintesc când au generat ultima dată WOM negativ, probabil datorită faptului că au făcut aceste recomandări negative cu mult timp în urmă, iar 11% dintre români au menţionat că nu au generat niciodată WOM negativ despre vreun produs", se precizează în studiul GfK România.

WOM influenţează intenţia de cumpărarea a românilor. Recomandările venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenţează în mare sau foarte mare măsură decizia de cumpărare a peste 50% dintre români pentru cel puţin una dintre cele 10 categorii de produse sau servicii analizate. Intenţia de cumpărare este influenţată de WOM într-o măsură mai mare pentru serviciile de sănătate şi produsele electronice, computere şi tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto) şi într-o mai mică măsură pentru produse/serviciile de economisire sau investiţii.

Informaţiile provin din studiul GfK Omnibus realizat în perioada aprilie-mai 2011 pe un eşantion de 1.656 de persoane. Studiul a analizat 10 categorii de produse şi servicii – autoturisme, economisire sau investire bani, amenajare sau decorare casă, mâncare sau băuturi, locuri de petrecere a timpului liber în afara casei (restaurant, cinematograf, concerte, vacanţe etc), electronice/computere/tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto), produse de îngrijire personală, îmbrăcăminte/încălţăminte, servicii de sănătate şi servicii de educaţie/şcoală.