Potrivit studiilor de piață realizate pentru ANCOM, atunci când aleg furnizorul de servicii poștale, utilizatorii persoane fizice din România se ghidează după tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranța trimiterilor și respectarea timpilor de livrare, în timp ce persoanele juridice acordă mai multă atenție gradului de acoperire teritorială, siguranței trimiterilor și termenelor de livrare.

Aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuși să plătească dublu dacă, la nivel național, scrisoarea ar ajunge în aceeași zi, iar o treime (37%) dintre aceștia ar fi dispuși să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel național ar ajunge a doua zi.

Așteptările utilizatorilor de servicii poștale

Majoritatea utilizatorilor de servicii poștale persoane fizice apreciază că următoarele caracteristici ar trebui să se regăsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poștale: sisteme de notificare privind data și ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum și asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării. Totodată, 3 din 4 utilizatori persoane fizice consideră că este necesar ca furnizorii de servicii poștale să informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail în legătură cu data și ora livrării.

În schimb, utilizatorii persoane juridice consideră că ar fi necesar ca, pe viitor, furnizorii de servicii poștale să implementeze următoarele tipuri de servicii: livrarea trimiterilor poștale în aceeași zi, la nivel național (indiferent de localitate), servicii internaționale de livrare bani și trimiteri de corespondență internaționale cu confirmare de primire, livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale).