O adevarata afacere i Occident, publicatiile gratuite au iceput sa prinda avint si pe piata romineasca. Desi publicul tinta difera de la o publicatie la alta, un lucru este clar: cu exceptia uneia dedicata telefoniei mobile si a alteia care trateaza subiecte privind piata auto, celelalte sunt axate pe timpul liber si modalitatile i care el poate fi petrecut cit mai agreabil. Marele avantaj al acestor reviste este ca, fiind gratuite, nu se poate vorbi de retururi.
Tot ceea ce se tipareste ajunge la cititori, cu conditia de a avea o retea de distributie bine pusa la punct.
Mai exact, reteta succesului este data de punctele i care se poate gasi revista (baruri, restaurante, hoteluri, cinematografe, teatre etc.) si de numarul de oameni care trec pe acolo. Cu cit traficul este mai mare, cu atit sunt mai mari sansele ca revista sa fie citita de mai multi oameni, iar publicitatea sa-si atinga scopul. Pentru ca revistele gratuite traiesc din publicitate la bunurile de larg consum, mai ales tigari, bauturi, telefonie mobila.
„Dezavantajele sunt date de faptul ca acest tip de revista exista doar i Bucuresti, deci publicitatea nu-si atinge tot targetul. Astfel ca noi icercam sa dam fie reclame universale, fie reclame care anunta evenimente pe plan local, pentru Bucuresti, sau pentru litoral i timpul verii, i editia de sezon a revistei sapte Seri. in plus, oamenii au tendinta sa creada ca daca revista se distribuie gratuit, nu este prea serioasa”, precizeaza dna Maria Tudor, marketing director la agentia Zenith Media. Mai mult, firmele sunt destul de reticente, pentru ca au existat numeroase cazuri i care au contractat publicitate pentru o revista, pentru a se trezi apoi i situatia ca revista sa nu mai apara deloc sau sa apara i conditii foarte proaste.     

L