Potrivit FT, acordul ar permite Daimler să construiască automobile marca Mercedes-Benz la uzina Renault-Nissan de la Aguascalientes (Mexic), să crească utilizarea de motoare produse de Renault la modele de lux Mercedes şi, de asemenea, să întărească cooperarea pentru viitoarele modele Infiniti, marca de lux a Nissan.

Sursele citate de FT susţin că părţile au căzut de acord asupra beneficiilor unei relaţii mai strânse, însă, deocamdată, detaliile şi calendarul nu au fost încă finalizate.

"Va mai dura câteva luni până când acordul va fi făcut public", a declarat una din surse.

Susţinătorii acordului menţionează lipsa de experienţă a Daimler în domeniul motoarelor mici şi mai puţin poluante, un atu al Renault. De asemenea, Nissan vrea să beneficieze de sprijinul Mercedes pentru dezvoltarea de noi modele de lux Infiniti.

"Dacă te uiţi la prezenţa Mercedes şi Infiniti există deja capacitate în Europa şi în China. Există o zonă în care nu există capacitate", a declarat una din surse referindu-se la zona Americilor.

Un eventual acord între cele două părţi ar veni într-un moment în care marii constructori auto analizează posibile parteneriate şi societăţi mixte pentru a putea să-şi reducă costurile şi să continue să crească pe noi pieţe, în condiţiile în care piaţa auto din Europa înregistrează cele mai slabe vânzări din ultimele două decenii.

Renault-Nissan, care funcţionează sub forma unei alianţe globale din 1999, au convenit în 2010 să înceapă să coopereze cu Daimler pentru unele proiecte. Cei trei constructori colaborează pentru producţia în comun a unor motoare iar modelele Twingo Renault şi Daimler Smart au fost dezvoltate pe baza aceiaşi platforme.

Renault are trei uzine în America Latină, în Argentina, Brazilia şi Columbia, pe lângă cele şase uzine din Franţa. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Sursa: Agerpres