După premiera mondială din ianuarie de la Salonul Auto de la Bruxelles, Clio E-TECH 140 CP şi Captur E-TECH Plug-in 160 CP sunt acum completate de Megane E-TECH Plug-in 160 CP.
Aceste trei modele hibrid (Clio) și hibrid plug-in (Captur și Mégane) sunt completări ale celei ce este deja cea mai mare gamă de vehicule electrificate de pe piață, alăturându-se modelelor complet electrice precum Noul ZOE, Noul Twingo Z.E. și Kangoo Z.E.
Această nouă linie hibridă E-TECH se poate adapta la nevoile oricărui client (distanță lungă, polivalență urbană etc.) în funcție de tehnologia preferată, limitând în același timp emisiile de CO2 și diminuând consumul de combustibil, chiar și pentru călătorii lungi.
A avea o gamă hibridă accesibilă înseamnă că mai multe persoane vor experimenta bucuria de a conduce un vehicul electric.

Expertiza EV

Groupe Renault este un pionier și expert în mobilitatea electrică – baza viziunii actuale și viitoare a Grupului referitor la mobilitatea durabilă pentru toți. De mai bine de 10 ani, Grupul a acumulat o experiență vastă în vehicule electrice, experiență preluată acum pe motoare hibride, mai dinamice și mai eficiente.
Datorită muncii desfășurate în dezvoltarea motoarelor hibride multimodale, spre deosebire de montarea propriu-zisă a motoarelor cu ardere tradițională și cu anumite capacități electrice, motoarele E-TECH garantează:
• Pornire strict electrică de fiecare dată.
• O călătorie plăcută în toate circumstanțele, datorită unei autonomii și capacități electrice sporite, chiar și atunci când se accelerează.
• Eficiență excelentă a energiei, datorită cutiei de viteze multimodale inovatoare, frânării regenerative eficiente și reîncărcării bateriei de mare capacitate; totul datorită expertizei combinate, dobândite în Formula 1 și vehiculele electrice.
Cu toate aceste active, Clio E-TECH poate fi condus până la 80% din timp, pe drumurile orașului, în modul all-electric, cu o economie de consum de până la 40%, în comparație cu un motor pe benzină în ciclul urban. Noul Captur E-TECH Plug-in și noul Megane E-TECH Plug-in pot funcționa 100% electric pentru 50 de kilometri, cu o viteză maximă de 135 km / h în utilizare mixtă (WLTP) și 65 kilometri în utilizare urbană (WLTP City) .

Tehnologie inovatoare

Trenul de rulare utilizat în toate motoarele hibride Renault este disponibil în două variante: E-TECH (full-hybrid, cunoscut și sub denumirea de HEV sau hibrid) și E-TECH Plug-in (plug-in hybrid, cunoscut și sub denumirea de PHEV sau hibrid reîncărcabil)).
Integrarea noii tehnologii în aceste modele este ușoară, datorită atât noilor arhitecturi modulare CMF-B și CMF-C / D, care au fost proiectate de la început să înglobeze capacități electrice, cât şi faptului că sistemele E-TECH sunt mai compacte ca niciodată și pot fi montate în compartimentul motor al unei mașini versatile, cum ar fi Clio.
Inginerii Renault au conceput o soluție revoluționară pentru o gamă hibridă relevantă, originală și exclusivă – cu peste 150 de brevete – bazată pe o arhitectură hibridă „serie-paralel” pentru a asigura cea mai largă gamă de combinații și cele mai reduse emisii de CO2. Gama de mașini hibride se integrează, de asemenea, în baza de expertiză extinsă a Renault F1 Team. Modelele de hibride produse beneficiază de tehnologia dezvoltată inițial pentru cursele F1.

Mobilitate sustenabilă pentru toți

Noile motoare hibride se bazează, de asemenea, pe experiența și sinergiile Alianței care merg mână în mână cu cele dezvoltate de Nissan și Mitsubishi. În cadrul Alianței, există o gamă de soluții tehnologice adaptate la nevoile specifice ale fiecărei piețe și în conformitate cu strategiile locale și globale ale fiecărei mărci.
Groupe Renault se străduiește să ofere o mobilitate durabilă pentru toți, atât astăzi, cât și în viitor. Sosirea celui mai recent lot de motoare este un pas mai departe spre atingerea acestui obiectiv. Până în 2022, Groupe Renault intenționează să-și extindă gama electrică prin 8 modele complet electrice și 12 modele electrificate (hybrid si plug-in hybrid).

Renault E-TECH, un motor dublu care combină receptivitatea, plăcerea de a conduce și eficiența

Sistemul Renault E-TECH (hibrid și plug-in hybrid) a fost dezvoltat și patentat de Renault Engineering. Este moștenit de la conceptul EOLAB, prezentat la Salonul Auto de la Paris în 2014 și beneficiază de expertiza electrică de lungă durată a mărcii. Utilizează piese proiectate în cadrul Alianței, precum motorul său de nouă generație pe benzină de 1,6 litri, care a fost refăcut special pentru această ocazie.
Este însoțit de două motoare electrice – unul dintre ele este HSG (High-voltage Starter Generator) – și o cutie de viteze inovatoare cu mai multe moduri, fără ambreiaj. Asocierea revoluționară a motoarelor electrice cu această cutie de viteze este optimă pentru schimbări de viteză line (o arhitectură care este sinonimă cu o eficiență mai bună a energiei, provine direct din vasta experiență a Renault F1 Team).

Cel mai bun Clio este acum hibrid

Viziunea Groupe Renault asupra mobilității viitoare, care este autonomă, electrică și conectată, este încorporată în modelul Clio, care a fost actualizat în 2019. De exemplu, are unul dintre cele mai moderne și cuprinzătoare sisteme de asistență la conducere de pe piață, inclusiv Highway and Traffic Jam Companion – un sistem de asistență a condusului autonom de nivel 2. Dotat cu ecran de 9,3 ”și noul sistem Renault EASY CONNECT, beneficiază, de asemenea, de accesorii multimedia extinse.

Combină eficiența cu plăcerea de a conduce

Motorul hibrid de pe Clio E-TECH, de 140 CP, oferă eficiență maximă și receptivitate dinamică inegalabilă pe drum, accelerând de la 80 la 120 km / h în doar 6,9 secunde.
Frânarea regenerativă, alături de capacitatea ridicată de încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230 V) și eficiența sistemului E-TECH ajută la optimizarea energiei. De fapt, 80% din timpul petrecut pe drumurile orașului va fi în regim complet electric, pentru o economie de consum de până la 40%, în comparație cu un motor cu ardere internă în ciclul urban, fără modificarea obiceiurilor de conducere. În modul all-electric, New Clio poate călători cu până la 70-75 km / h.

Noul Captur, electric la cerere

Un best-seller în segmentul său, atât în Franța, cât și în Europa, Captur este un model de baza al gamei Renault. Vândut pe toate continentele și pe piețele cheie, precum China – unde este acum industrializat pentru piața locală – Noul Captur se bazează pe succesul său anterior, cu un design complet nou și un nou avantaj tehnologic. Cu motorul său hibrid E-TECH Plug-in, acesta înglobează și cei trei piloni ai viziunii Groupe Renault pentru mobilitatea viitorului: autonomă, conectată și electrică.

Noul Megane este acum un hibrid reîncărcabil

De când a fost lansat primul Renault Megane în 1995, șapte milioane de mașini, în patru generații diferite, au fost vândute în întreaga lume. Mai mult decât un model, Megane a devenit o gama întreagă. Acum este un model cu multiple fațete, așa cum va demonstra Noul Megane, în această vară, când va fi disponibil cu tehnologia hibridă reîncărcabilă E-TECH Plug-in. Acest lucru oferă o versatilitate maximă și șansa de a descoperi o nouă experiență de conducere electrică, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil, chiar și în călătoriile lungi.

Pionier și lider în mobilitatea electrică, Renault dezvăluie concept car-ul electric MORPHOZ care ilustrează viziunea sa asupra mobilității din viitor. Noul concept te recunoaște și te întâmpină, iar interiorul oferă o experiență total nouă, fiind un vehicul personalizabil care se adaptează la orice tip de utilizare, fie că este vorba de o utilizare scurtă, zilnică, fie că este vorba de o călătorie mai lungă. MORPHOZ prezintă viitoarea platformă electrică modulară CMF-EV a Alianței care oferă mai multe configurații de putere și autonomie, precum și diverse opțiuni de utilizare și spațiu de încărcare.

În oraș și nu numai: mobilitate electrică fără restricții

În viziunea sa privind mobilitatea durabilă pentru toți, Groupe Renault se angajează să ofere modele adecvate ca mărime, greutate, putere, autonomie, pentru toate tipurile de utilizări și care să permită clienților să utilizeze vehiculele fără restricții, în oraș și nu numai. Acest obiectiv va fi tot mai important în viitor, de unde și ideea conceptului MORPHOZ, care nu este doar un model explorator. Conceptul anunță, de asemenea, o viitoare nouă familie de modele electrice în gama Renault.

Însă această viziune a mobilității electrice și a viitoarelor vehicule din gama Renault nu poate exista fără o bază tehnică dedicată. Renault MORPHOZ se bazează pe o nouă platformă modulară 100% electrică numită CMF-EV. La fel ca noua platformă CMF-B lansată pe Clio și preluată de Noul Captur, aceasta a fost dezvoltată în cadrul Alianței, oferind numeroase avantaje în comparație cu o platformă proiectată pentru motoare termice sau pentru uz mixt termic/electric. Noua platformă beneficiază de o dinamică de conducere bună cu ajutorul șasiului, de o structură optimizată pentru vehiculul electric, precum și un centru de greutate mai mic, datorită instalării bateriilor sub podeaua din spate.

MORPHOZ: un vehicul personal care poate fi adaptat tuturor cerințelor

Renault MORPHOZ este concept-car crossover modular, 100% electric, cu încărcare prin inducție, chiar și în timpul utilizării. Este conectat și are funcții de conducere autonomă de nivel 3. Ca în cazul conceptului SYMBIOZ dezvăluit în 2017, este un vehicul personal, dar are funcții de carsharing specifice.

Modularitatea MORPHOZ este exprimată prin transformarea care are loc între cele două versiuni ale sale: versiunea scurtă „City” (4,40 m lungime, baterie de 40 kWh şi autonomie de 400 km) și versiunea lungă „Travel” (4,80 m lungime, baterie suplimentara de 50 kWh – total de 90kWh şi autonomie de 700 km). Vehiculul este într-adevăr capabil să se adapteze la perioadele de viață ale utilizatorilor săi, între utilizarea zilnică și călătoriile de vacanță, de exemplu. Versiunea City are capacitatea corectă a bateriilor pentru a răspunde nevoilor zilnice, iar versiunea Travel poate primi o capacitate suplimentară de a călători pe distanțe lungi, de exemplu, prin intermediul rețelei de autostrăzi.

MORPHOZ: un vehicul pentru mobilitatea durabilă

Simbolizând evoluțiile tehnologice, societale, de mediu și comportamentale în același timp, conceptul Renault MORPHOZ se află în centrul mai multor ecosisteme, care au în comun elevația noțiunii de partajare ca pilon fundamental. Acestea sunt ecosisteme în schimbare, în care Groupe Renault este deja ferm angajat să sprijine revoluția mobilității prin produsele, serviciile și soluțiile sale.

Strategia sa este de a deveni un furnizor de soluții inteligente de mobilitate pentru orașele și teritoriile de mâine. Vehiculul electric joacă un rol major în tranziția electrică, integrându-se într-un ecosistem electric din ce în ce mai complex și inteligent. Atât de mult, încât rolul său depășește cadrul simplu al drumului sau chiar al casei în care este reîncărcat, așa cum demonstrează exemplul ecosistemului experimental din Porto Santo.

Cu ajutorul conceptul MORPHOZ, filozofia grupului care pune în centru omul este pusă în valoare. Este chiar maximizată, deoarece totul la bord se învârte în jurul oamenilor și în jurul interacțiunilor între aceștia. Datorită Inteligenței Artificiale, conectivității, dar și a sfaturilor practice, șoferul și pasagerii săi sunt cufundați într-o atmosferă binevoitoare, senină.

Despre Groupe Renault

Constructor auto din 1898, Grupul Renault este un grup internațional prezent în 134 de țări unde a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule în 2019. Acum are peste 180.000 de angajați, 40 de fabrici și 12.800 puncte de vânzare și post-vânzare la nivel mondial.

Pentru a face față provocărilor tehnologice majore ale viitorului și a-și susține strategia de creștere profitabilă, grupul se concentrează pe dezvoltarea sa internațională. Se bazează pe complementaritatea celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), vehiculul electric și alianța sa unică împreună cu Nissan și Mitsubishi Motors. Cu o echipă 100% Renault implicată din 2016 în Campionatul Mondial de Formula 1, brandul este implicat în motorsport, un adevărat vector al inovației și al notorietății.