Vinuri
„O rafinata seductie” care a contribuit si contribuie la mentinerea faimei Jidveiului, atat in tara cat si in strainatate. Cand vinul este tanar, fructuozitatea, parfumul si aroma ierboasa amintesc de cele de amnar scaparat. Soiul de struguri este frantuzesc, multi afirmand chiar ca cel detinut de podgoria Jidvei ii este superior celui din tara de origine. Este un vin cu multa viata, placut, acid, fructuos si aromatic. Dupa cativa ani de pastrare in butoi si butelii, buchetul si gustul se apropie de cele ale pepenelui galben. Ani de exceptie pentru Sauvignon Blanc de Jidvei au fost 1993 si 2000. Daca Sauvignon Blanc – anul 1993 – se gaseste cu mare greutate in Romania, o sticla din productia anului 2000 poate fi achizitionata la pretul de 47.000 lei.
Dorin Popa, editor principal
la „Revista Vinurilor”

Pentru bautorii care se respecta
Aparent este vorba despre un simplu tirbuson. Sau despre un banal dop cu care se acopera o sticla de vin desfacuta. Un bautor pasionat de vin le trece, insa, in categoria obiectelor indispensabile. Asa s-a dezvoltat o adevarata industrie care creaza astfel de accesorii, produsele unor firme precum Screwpull sau Chateau Laguiole fiind la fel de celebre in lume ca si vinul de Porto sau Beaujolais-ul. De multe ori, aceste accesorii sunt din lemn pretios, beneficiaza de finisaje nobile, sunt garantate pe viata si costa o caruta de bani. Chiar daca o trusa de bar din fotografie este ceva mai scumpa decat tirbusonul pe care il gasiti la buticul din colt, va garantam ca isi merita toti banii. Costa 64 de euro si contine un cutter destinat taierii ambalajului din partea superioara a sticlei de vin, un dop pentru o sticla de sapanie si un tirbuson. Este vorba de trusa Screwpull, din partea de jos a fotografiei. Asta daca nu iti permiti un „cofret cu suport si un taietor capsula”- un fel de tirbuson mai sofisticat – pentru care trebuie sa scoti din buzunar 227 euro. Modele mai multe gasiti contactand firma Bevitech la adresa de e-mail [email protected]

Moda mini, adaptata la masini
In lumea automobilelor, marca MINI este o legenda vie. In septembrie, el a fost prezentat si pietei romanesti. Relansat in haine noi sub umbrela BMW, automobilul este o dovada a faptului ca moda retro continua sa aiba numerosi sustinatori. MINI se adreseaza, asa cum declara producatorul, in special persoanelor sub 35 de ani, adesea singure, cu profesii active, sofisticate si independente. El raspunde, in acelasi timp, cererii crescande existente pe piata pentru masini de mare viteza din clasa mica. Varianta COOPER se poate achizitiona la pretul de 14.683 euro, in timp ce MINI ONE costa 13.073 euro.

Minolta Dimage 5 si atat
Are o rezolutie de 3,34 megapixeli, lentile apocromatice de rezolutie foarte inalta si beneficiaza de avantajele ultimelor tehnologii de procesare a imaginii pentru optimizarea claritatii, a modului de reproducere a culorii si a adancimii de culoare, astfel incat sa poata fi create imagini cat mai naturale. Acestea ar fi doar cateva dintre caracteristicile noii camere digitale Dimage 5, lansata recent pe piata de grupul Minolta. Aparatul are o distanta focala 35-250 mm si are avantajul primului sistem Flex Focus Point din lume de control al autofocusului, el permitand trecerea de la o distanta focala la alta in timpul expunerii, cu pastrarea punctului de focus, ceea ce creeaza efecte speciale de imagine. Pret: 1.100 USD.