Miki Vartosu, director de media la agentia de publicitate Grey Bucuresti, considera ca tarifele-lista de publicitate pe piata TV au crescut in aceasta toamna cu 30-35% fata de tarifele din primavara. (Exceptie face TV Romania, care a mentinut tarifele.) El afirma ca procesul de fragmentare a audientei, pe de o parte, si cresterea preturilor, pe de alta parte, formeaza un cuplu de forte ce conduc la scumpirea punctului de audienta. Pot clientii publicitari sa plateasca mai mult si dintr-o data? „Piata de televiziune din Romania se afla in plina criza de supraproductie, subliniaza Miki Vartosu. Sunt prea multe televiziuni pentru cat de putini bani sunt pe piata.” Pentru ca bugetele publicitare se investesc fragmentar, adauga directorul de media de la Grey Bucuresti, urmarind indeaproape audienta care intereseaza (presupunand ca majoritatea agentiilor impart bugetele in mod stiintific, si nu dupa interese de grup), televiziunile se afla intr-o cursa nebuna dupa bugete. Astfel, pauzele publicitare din prime-time (intervalul de maxima audienta) „s-au aglomerat” din cauza escaladarii goanei dupa discounturi.
Datele furnizate de noul sistem de masurare electronica a audientei TV la nivel national (CSOP) arata o scadere a audientelor in prime-time, in special la Pro TV si Antena 1. Asta inseamna ca televiziunile vor beneficia in viitor de un numar mai mare de comenzi publicitare pentru ca anuntatorii (clientii publicitari) sa-si atinga aceiasi parametri. Faptul va conduce, in ultimul trimestru al anului, la o si mai mare aglomeratie de spoturi in pauzele publicitare. „In fond, nu este in interesul nici unei parti – televiziuni si clienti – sa se aglomereze pauzele publicitare, spoturile clientilor pierzandu-se intr-o mare de alte spoturi”, declara Miki Vartosu. El apreciaza, totusi, eforturile posturilor TV de a-si imbunatati calitatea grilelor de programe.
Cele mai importante cresteri de preturi, constata Catalin Albu, director de media la agentia de publicitate McCann-Erickson, sunt inregistrate la Stirile Pro TV si la Observatorul Antenei 1 (ora 19), de la 4.000 de dolari (spot de 30 sec.) in primavara la 6.000 de dolari in actuala grila. „Noile grile, in afara de preturile mari, spune Catalin Albu, mai aduc cateva productii locale noi, ce se alatura celor intrerupte pe perioada vacantei. Filmele insa, cu mici exceptii, fac parte din ciclul… daca doriti sa revedeti!”
Reclama TV s-a scumpit
20 septembrie 2001, 12:00
Ultima modificare în 20 septembrie 2001, 15:00
Miki Vartosu, director de media la agentia de publicitate Grey Bucuresti, considera ca tarifele-lista de publicitate pe piata TV au crescut in aceasta toamna cu 30-35% fata de tarifele din primavara. (Exceptie face TV Romania, care a mentinut tarifele.) El afirma ca procesul de fragmentare a audientei, pe de o parte, si cresterea preturilor, pe de alta parte, formeaza un cuplu de forte ce conduc la scumpirea punctului de audienta. Pot clientii publicitari sa plateasca mai mult si dintr-o data? "
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Predeal SA face reclama pentru altii
- Ion Iliescu,sponsorizat de pretendentii la Alro
- Subventii de 30% pentru case
- Licenta de zbor se obtine dupa 40 de ore
- Finantarea, la nivel de avarie
- Miliardarii zonelor defavorizate
- Privatizare pe usa din dos
- Motive de ingrijorare pentru Lafarge
- Guvernul a jucat la cacealma cu angrosistii de ulei si zahar si a pierdut
- Oamenii de afaceri pot salva micile aeroporturi