O poziție fruntașă pe piața europeană a monovolumelor medii poate părea o țintă fără importanță. Asta dacă ne rezumăm la percepția pur românească asupra acestui segment. Dacă în România au fost vândute anul trecut doar 1.642 de monovolume de toate categoriile, la nivelul întregului continent, clasa „familistelor“ s-a apropiat de 1,5 milioane de unități.
Iar din acest total, nu mai puțin de 781.672 de unități au aparținut subsegmentului monovolumelor medii, adică exact acela în care Dacia a ales să poziționeze noul Lodgy. Pentru comparație, în subsegmentul SUV-urilor medii (VW Tiguan, Hyundai ix35, Ford Kuga etc.) au fost comercializate anul trecut 613.494 de unități, iar în clasa mini (Fiat 500, Renault Twingo, Toyota Aygo) ceva mai mult de 1,16 milioane.
În zona aleasă de oficialii grupului Renault pentru poziționarea modelului Dacia Lodgy se bat pentru supremație Renault Scenic/Grand Scenic, Ford C-Max/Grand C-Max și Volkswagen Touran. Cu astfel de competitori, este limpede că vehiculul produs sub marca românească, dar asamblat în Maroc, nu va avea o sarcină ușoară. Dar să nu uităm că într-o situație similară s-a aflat și SUV-ul de mici dimensiuni Duster. Acesta, după o luptă strânsă cu Suzuki SX4, Fiat Sedici sau Toyota Urban Cruiser a reușit să devină lider la o diferență de peste 100.000 de unităţi faţă de urmăritori.
În România, segmentul monovolumelor este dominat de Peugeot 3008, Ford C-Max şi Chevrolet Orlando.

Deja lider
Având drept țintă familiile, noul Lodgy se bazează, în lupta cu adversarii săi direcți, în special pe preț. Cea mai ieftină versiune comercializată în România (Acces – 1.6 MPI, 85 CP) costă doar 9.500 de euro, cu mult mai puțin decât cel mai puțin costisitor concurent, SEAT Altea XL (16.213 euro).  Un alt atu al modelului Dacia este spațiul desinat bagajelor. În configurațiile cu cinci sau șapte locuri, Lodgy deține cel mai spațios portbagaj din segment.
Prin urmare, două dintre cele mai importante capitole luate în calcul de orice client de monovolum au ca lider modelul Dacia. Desigur, fără ESP în echiparea standard și cu numai patru airbaguri, Lodgy este penalizat drastic la capitolul siguranță. Iar acesta este un element pe care orice șofer care își transportă familia în mașină îl privește cu mare interes.
Alte puncte slabe sunt lipsa de pe varianta de bază a aerului condiționat, a geamurilor cu acționare electrică sau a computerului de bord. Nici gama de motoare nu este foarte performantă, cu excepția TCe-ului de 110 CP, care este disponibibil doar pe versiunile de top (Laureate). Toate aceste neajunsuri pot fi însă ușor trecute cu vederea atunci când compari prețul lui Lodgy cu al oricărui model simiar. Dovada? Succesul Duster.
Citeşte şi Dacia Lodgy testată în Maroc: Vehiculul contrastelor