De compania italiana Azimut Spa au auzit foarte putini romini. Probabil ca acestia pot fi numarati pe degetele de la o mina. Nici i strainatate nu este un nume bine cunoscut. insa la Miami sau pe Coasta de Azur, firma italiana este celebra. Azimut este liderul de piata la iahturi de peste 25 de metri, lansind anul trecut chiar un megaiaht de 70 de metri. Barcile imense, cu trei-patru nivele, cu interiorul de un lux exorbitant si cu un design futurist specific italienilor, costa milioane de dolari. D’Arcy le va asigura italienilor doua categorii mari de servicii: de creatie si de planificare a strategiei.
Dar cum a ajuns D’Arcy sa cistige bugetul italienilor? „Am locuit cativa ani i Franta, la Saint-Tropez, si am fost invitati la un party organizat de importatorul francez al Azimut, pentru proprietarii de iahturi purtind aceasta marca. Sotul meu si cu mine, fiind posesorii unui iaht Azimut, am participat la petrecere si am facut cunostinta cu conducerea firmei italiene. La masa am discutat despre modul i care isi promoveaza produsele si le-am indicat unde gresesc si cum ar trebui sa procedeze. Politica lor de imagine lasa foarte mult de dorit”, spune Alana Perez, Chief Executive Officer la D’Arcy Rominia. Acest lucru se itimpla i 1999, iar relatia a continuat la nivel de corespondenta prin e-mail. La zece luni de la aceasta itilnire si dupa un peach la care a participat crema agentiilor italiene, se semna contractul itre agentia de publicitate din Rominia si constructorul de iahturi.
Campania face legatura itre arta si iahturi
Valoarea contractului, confidentiala, este de ordinul milioanelor de dolari. D’Arcy va asigura publicitate pentru 11 modele de ambarcatiuni, i 40 de tari si i 12 limbi. Sloganul ales pentru campanie este: „Traieste renasterea italiana”; face legatura itre arta italiana renascentista si calitatea yahturilor Azimut. Iar cele 250 de ambarcatini fabricate anual de Azimut, toate manual, pot fi considerate opere de arta. Avind i vedere targetul extrem de redus al campaniei (persoane foarte bogate si pasionate de navigatie), reclama va fi directionata doar spre 100 de reviste de specialitate. Vor fi inserate reclame de una si doua pagini, adaptate specificului tarii respective. D’Arcy Rominia va concepe si un stand modular cu care Azimut va participa la tirgurile specializate de la Miami, DALsseldorf si Genova si va aduce la zi site-ul Internet al firmei italiene. Doua au fost atuurile D’Arcy i batalia pentru contul Azimut: creativitatea rominilor si cunoasterea foarte bine a domeniului de catre conducatorii agentiei.    

Echipa proiectului azimut
Alana Perez – C.E.O. & President D’Arcy Romania, Strategic Creative Consultant
Joe Perez – C.F.O. D’Arcy Romania, Strategic Business Consultant
Alina Simpetru – Strategic Planning Director
Mihaela Pascu – Senior Copywiter
Mihai Coliban – Art Director
Andrei Cohn – Art Director
Cristofor Iosub – Account Director
Alina Stoian – Account Manager
Lili Ivascu – Account Manager
Beatrice Spineanu-Ene – Creative Services Director
Gigi Grosu – Computer Graphics Manager