Față de martie 2010, veniturile nete pe gospodărie sunt în scădere, 25.5% dintre respondenți declarând venituri sub 1.000 lei în cadrul acestei cercetari (față de 15.35% în martie 2010).
“Creșterea numărului de persoane fără venituri sau cu venituri mici explică scăderea în ansamblu a veniturilor populatiei și deci reducerea ponderilor celorlaltor categorii de venituri. Cauza acestei variații este în primul rând condiția economică a romanilor. Mai puțin afectate sunt persoanele cu venituri mari sau foarte mari, acestea constituind un segment stabil al populatiei, care nu înregistrează variații puternice”, explică Raoul Savos, Head of Research în cadrul Bursei de Reclamă.
Ce fac românii pe Internet?
Cea mai populară activitate pe internet este corespondența prin instant messaging. Internetul este cea mai mare sursa de acces la informații, mai mult de jumătate dintre respondenți declarând că se documentează sau caută informații. Ziarele și revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenți, în timp ce 30% dintre aceștia utilizează rețele sociale.
9.6% dintre cei chestionați declară că realizează tranzacții bancare pe Internet.
În cazul femeilor, predomină căutarea informațiilor și documentarea pentru locul de muncă/scoală, în timp ce barbații descarcă muzică și filme și cumpără/vând diferite produse.
Ce informatii caută românii pe Internet?
Față de anul trecut, se constată o creștere generală a interesului față de informațiile pe care utilizatorii doresc să le găsească pe Internet. Domeniile de informații cu cea mai mare creștere sunt Educația (+ 7.9%), Informațiile sportive (+6.5%), Tehnologia (+ 6%), Arta, cultura și societate ( + 5.9%) și Shoppingul (+ 4.1%).
Cele mai solicitate categorii de informații pe care utilizatorii doresc sa le regăsească pe internet sunt Sănătatea (53.8%), Educația (50.8%), Divertismentul (46.6%) și Arta (46.6%).
Utilizatorii români de Internet formează grupuri cu preferinte relativ omogene. Astfel, femeile preferă informațiile despre Artă, Călătorii, Divertisment, Educație, Familie, Sănătate, Shopping, în timp ce bărbații accesează informații din domeniile Auto, Business, Divertisment pentru adulți, Sport si Tehnologie.
Categoriile superioare de vârstă (peste 50 de ani) caută informații despre Sănătate, Călătorii, Divertisment, în timp ce persoanele de vârstă medie (30-50 de ani) caută informații despre Educație, Familie, Imobiliare, Business, Tehnologie. Tinerii (sub 30 de ani) sunt receptivi la informațiile despre Shopping, Sport, Auto.
Ce dispozitive folosesc românii pentru navigarea pe Internet?
Românii declară că folosesc cu precădere calculatoarele de tip desktop pentru navigarea pe Internet (63.6%), în timp ce laptopurile și notebookurile sunt utilizate de 39.3% dintre cei chestionați. Echipamentele mobile precum telefoanele mobile, smartphone-urile sau PDA-urile au o pondere de 9%, acest segment având potential de creștere.
Românii și publicitatea online
Percepția românilor asupra publicităâiți online rămâne neschimbată în 2011 față de anul trecut. 41% dintre respondenți declară ca bannerele publicitare îi informează, iar 13.4% sunt ajutați să aleagă diferite produse comerciale. 21.8% dintre respondenți afirmă ca bannerele nu au niciun impact asupra lor, în timp ce 23.8% le considera supărătoare.
Prin această cercetare Bursa de Reclamă a reluat studiul utilizatorului de Internet din România, după ce, anul trecut a publicat primele rezultate privind activitatea, domeniile de interes și caracteristicile socio-economice ale românilor care accesează Internetul.Cercetarea s-a desfășurat pe baza unui chestionar cu 22 de întrebări, livrat online în perioada 10 – 27 Ianuarie 2011. Volumul eșantionului analizat a fost de 5.356 respondenți.