Noua Opel Meriva este o adevărată campioană în materie de ergonomie şi flexibilitate. Nu-i lipseşte nici eleganţa. Nu i-ar strica însă un plus de temperament. Şi, nu în ultimul rând, a cam întârziat la întâlnirea cu clienţii.

Ziua în care familia se pregăteşte să plece în concediu nu a fost niciodată una uşoară pentru cel care are în sarcină transportul motorizat către destinaţie. De fiecare dată, şoferul este pus în postura de a găsi loc pentru toate bagajele, de a se asigura că micuţii au loc pe bancheta din spate şi că pasagerul din dreapta, de obicei soţia, are la dispoziţie tot ce îi trebuie pentru a nu solicita oprirea din 50 în 50 de kilometri ca să mai scoată ceva dintr-o geantă aflată în portbagaj. Pentru posesorul de Meriva, multe dintre aceste probleme dispar, graţie ingeniozităţii inginerilor germani din Rüsselsheim. Din nefericire, apar altele.

220-54399-31_merivaexterior1_28.jpgModelul Meriva, aflat acum la a doua generaţie, nu poate emite multe pre­ten­ţii în privinţa designului exterior. Deşi a împrumutat multe dintre elemente de la fraţii mai mari, Insignia şi Astra, aspectul de microbuz intrat la apă nu a dispărut. Cu toate acestea, graţie deschiderii atipice a uşilor din spate, maşina plusează la eleganţă. Unde mai pui că acest sistem permite un acces mult mai facil către bancheta din spate, care poate fi destul de uşor transformată în două scaune individuale. De fapt, fiind o maşină dedicată întru totul familiei, Meriva se poate lăuda cu spaţiul oferit pasagerilor din spate, copii sau adulţi. Tot în ideea asigurării unui confort cât mai bun în timpul călătoriilor cu familia, proiectanţii au amplasat în locul tunelului central dintre scaunele  din faţă o cotieră glisantă care poate fi utilă astfel şi celor din spate. Din nefericire, odată ce acest sistem – denumit, cum alt­fel, FlexRail – este orientat către pasagerii din spate, persoana care ocupă locul din mijloc este nevoită să-şi „împrumute” picioarele vecinilor de banchetă.

Privilegii pentru cei mici

220-54400-31_merivainterior_28.jpgDeşi sunt obligaţi de legislaţie să ocupe numai scaunele din spate, copiii posesorului de Meriva au posibilitatea de a vedea perfect prin toate suprafeţele vitrate ale maşinii. Acest beneficiu a fost posibil prin amplasarea scaunelor din spate ceva mai sus decât cele din faţă, dar şi prin uşoara înclinare a geamurilor laterale. Tot copiii sunt cei care vor aprecia cel mai mult şi sistemul FlexSpace, care oferă numeroase posibilităţi de configurare a spaţiului interior. Fără să fie necesară îndepărtarea scaunelor, li se poate pune copiilor la dispoziţie mai mult spaţiu de joacă în timpul călătoriilor lungi. Nici şoferul nu se poate plânge de lipsă de atenţie. Sistemele de comandă şi control amplasate pe bord sunt intuitive şi la îndemână. Poziţia de condus este ceva mai înaltă decât în cazul unei compacte, asigurând astfel o vizibilitate îmbunătăţită.

Fără manevre excesive

220-54401-capital_31.jpgDacă tot vorbim de şofer, trebuie să mai spunem şi că propulsoarele diesel de 1.3 şi 1.7 litri nu au deloc un comportament temperamental. Chiar dimpotrivă. Chiar dacă apeşi acceleraţia la podea, răspunsul este mult întârziat, fapt ce nu permite nici un şofat mai sportiv, nici depăşiri scurte. Oricum, maşina nu este, în mod clar, destinată celor care preferă stilul agresiv. Statura caroseriei şi garda înaltă la sol obligă vehiculul să se încline în viraje, fără a rupe aderenţa, dar suficient ca să-ţi dea nişte mici emoţii. Asta, până te obişnuieşti. În rest, totul pare să fie axat pe confort, cu excepţia zgomotului destul de puternic, care se face simţit atunci când se ating viteze superioare. Curenţii de aer sunt de vină.

Din nefericire pentru comercianţii Opel din România, maşina a sosit cam târziu la întâlnirea cu clienţii. Suntem deja la jumătatea verii, iar maşina este, fără dubiu, dedicată concediilor. Probabil, din cauza cerererii mari din vestul continentului. Cât despre preţ, acesta este, în opinia noastră, foarte competitiv: 13.745 de euro pentru cea mai ieftină variantă (1.4, 100 CP, echipare Selection), şi 19.635 de euro pentru cea mai scumpă  (1.7, CDTi, echipare Cosmo).