În acelaşi timp, Moody’s a revizuit în scădere, de la ‘B3’ la ‘Caa1’ , calificativul pentru obligaţiunile emise de OTE iar toate ratingurile companiei elene de telecomunicaţii au o perspectivă negativă, fiind astfel posibilă o nouă retrogradare.

Decizia reprezintă finalizarea procesului iniţiat în 24 mai, când Moody’s a revizuit în scădere cu o treaptă, de la ‘B2’ la ‘B3’, ratingul corporatist (CFR) şi ratingul PDR – probability of default (probabilitate de intrare în incapacitate de plată) atribuit OTE.

Decizia Moody’s de a revizui în scădere, cu două trepte, ratingul PDR – probability of default (probabilitate de intrare în incapacitate de plată), de la ‘B3’ la ‘Caa2’ reflectă faptul că OTE se confruntă cu un risc mai ridicat al incapacităţii achitării datoriei sale către bănci, deoarece o parte substanţială din datoria OTE este sub incidenţa legislaţiei elene şi prin urmare susceptibilă în cazul unei redenominări. De asemenea retrogradarea ratingului corporatist (CFR) atribuit OTE, de la ‘B3’ la ‘Caa1’, şi a calificativelor pentru obligaţiunile emise de OTE se bazează pe opinia Moody’s că se vor înregistra pierderi mai scăzute a datoriei aflate sub incidenţa legislaţiei externe decât a legislaţiei elene.

Moody’s a avertizat recent că incertitudinile referitoare la OTE persistă, în ciuda angajamentului ferm al conducerii companiei de a preveni o intrare în incapacitate de plată şi al măsurilor practice adoptate pentru a atenua riscurile iar potenţiala disfuncţionalitate a sistemului financiar bancar al Greciei ar putea avea efecte negative asupra nivelului lichidităţilor OTE şi a colectării de numerar.

OTE a raportat un profit peste aşteptări în primul trimestru din 2012, datorită vânzării diviziei din Serbia şi a reducerii costurilor. În perioada ianuarie-martie 2012, profitul net al OTE a urcat la 306,6 milioane de euro (396,48 milioane de dolari), faţă de 30 milioane de euro în perioada similară din 2011, în timp ce analiştii estimau un câştig de 286,6 milioane de euro. Numărul clienţilor OTE a scăzut în primele trei luni deoarece pe principalele pieţe ale companiei, în Grecia şi România, clienţii afectaţi de criză au preferat ofertele mai ieftine ale companiilor rivale.

Vânzările au scăzut cu 3,6%, la 1,18 miliarde de euro, faţă de 1,16 miliarde de euro cât prognozau analiştii.
Sursa: Agerpres