Statele din India speră să accelereze adoptarea de vehicule electrice și să reducă emisiile prin țintirea unor astfel de sectoare specifice. Guvernele din statele Uttar Pradesh și Bengalul de Vest și-au stabilit obiectivul de a atinge „ținta 100% vehicule electrice” pentru toate vehiculele de transport public până în 2030 și iau măsuri pentru a promova utilizarea de vehicule electrice și în alte sectoare.

Țările din întreaga lume și-au stabilit obiective ambițioase pentru a atinge emisii nete de carbon zero.

În eforturile lor de a atinge aceste obiective, Uniunea Europeană a implementat o taxă pe carbon asupra mărfurilor importate cu intensitate energetică ridicată, sub steagul Mecanismului de ajustare a frontierei de carbon (CBAM).

CBAM reprezintă o măsură netarifară unică (NTM) care poate fi cuantificată la fel ca tarifele tradiționale. Este de așteptat ca alte țări să urmeze în curând exemplul, așa cum este cazul în comerțul internațional, unde există de obicei două echilibre posibile: fie nicio națiune nu aplică măsuri comerciale, fie fiecare națiune le adoptă, scrie News9live.

O abordare este utilizarea hidrogenului verde

Un sector pregătit pentru un impact semnificativ este industria siderurgică indiană. În prezent, sectorul siderurgic indian este cel mai mare consumator de energie din sectorul de producție. Emisiile de dioxid de carbon (CO2) din producția de oțel din India variază între 2,5 și 2,85 tone pe tonă de oțel brut, în contrast cu intensitatea medie globală a carbonului de 1,4 tone pe tonă de oțel, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie (IEA).

O abordare este utilizarea hidrogenului verde în loc de cocs sau cărbune de cocsificare în traseul de furnal (BF). Cu toate acestea, costul de producție al hidrogenului verde în India este de aproximativ 4 până la 5 dolari pe kilogram, semnificativ mai mare decât costul cocsului sau al cărbunelui de cocs, care este de aproximativ 0,1 până la 0,2 dolari pe kilogram.

O altă soluție potențială este implementarea tehnologiei de captare, utilizare și stocare a carbonului (CCUS). Cu toate acestea, există numeroase provocări asociate cu adoptarea pe scară largă a acestei tehnologii.

Sporirea producției interne de deșeuri de oțel poate fi realizată prin creșterea producției de deșeuri de vehicule.

Hidrogen verde
Hidrogen verde/SURSA FOTO: Dreamstime

Implementarea cu succes a noii Politici de casare a vehiculelor vechi

Implementarea cu succes a noii Politici de casare a vehiculelor (VSP), 2022, are potențialul de a spori semnificativ disponibilitatea deșeurilor de oțel în țară. Acest lucru, la rândul său, ar putea duce la o reducere a prețurilor deșeurilor de oțel, sporind competitivitatea pe piață.

Anterior, definiția vehiculelor scoase din uz (ELV) în India a rămas neclară, deschisă interpretărilor, ceea ce a condus la o lipsă de orientări de reglementare în industrie.

Vehiculele de pasageri sunt programate să aibă teste obligatorii la ATS începând cu 1 iunie

Cu toate acestea, începând cu 1 aprilie 2024, testele obligatorii pentru vehiculele comerciale sunt propuse a fi efectuate exclusiv prin Stațiile de Testare Automate (ATS).

În schimb, vehiculele de pasageri sunt programate să aibă teste obligatorii la ATS începând cu 1 iunie 2024. Vehiculele comerciale vor fi supuse unor teste anuale după 8 ani de la înregistrarea inițială, în timp ce vehiculele de pasageri trebuie să-și reînnoiască testele după 15 ani de la înregistrarea acestora, valabilă pe o perioadă de 5 ani. Orice vehicul care eșuează testul va fi desemnat drept „vehicul scos din viață” (ELV).

Aproximativ 2,25 milioane de vehicule, inclusiv vehicule cu două roți și vehicule comerciale, vor deveni învechite până în anul 2025

Potrivit unui raport al Centrului pentru Știință și Mediu (CSE), se estimează că aproximativ 2,25 milioane de vehicule, inclusiv vehicule cu două roți și vehicule comerciale, vor deveni învechite până în anul 2025.

Acest lucru se traduce printr-o cantitate semnificativă de 9 milioane de tone de oțel, aproximând importurile anuale de resturi de oțel în 2022, contribuind la înlocuirea substanțială a importurilor. În plus, se preconizează că numărul de vehicule care ajung la sfârșitul duratei de viață operaționale va continua să crească în viitor.