Pe 4 februarie 1967 s-a demarat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de infrastructură rutieră românească: primul tronson de autostradă, pe ruta Bucureşti-Piteşti.

n şase ani, autorităţile de la acea vreme au reuşit să definitiveze 96 kilometri, dar până la începutul anului 1990 s-au mai construit doar 7 km. Planurile iniţiale prevedeau o reţea de 3.200 de km.

La începutul anilor ’70 au fost stabilite primele trei trasee principale de autostradă:

    • Bucureşti – Tunari – Centura Vest – Ploieşti – Câmpina-Comarnic – Sinaia – Predeal – Braşov
    • Bucureşti – Hârşova – Constanţa
    • Nădlac – Timişoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Bucureşti – Constanţa


2011: Cum arată ACUM Programul autostrăzilor 
În cadrul raportului "Măsuri pentru relansarea activității economice" prezentat de Andreea Paul Vass pe blogul său, se arată că Programul de construcţie de autostrăzi cuprinde 845,3 km de autostradă, care ne costă nu mai puțin de 5.174 de milioane de euro.
umărul de km de autostradă care vor fi finalizați în 2011-2012 este de 276 de km, iar valoarea totală a proiectelor este de 2,97 de miliarde de euro.
Conform hărții autostrăzilor, se va putea ajunge de la ieșirea din țară de  la punctul vamal Borș până la Constanța și de la granița cu Moldova până la București.
Raportul arată că avem până acum 313,5 km de autostradă, 276 de km în execuție, 98,17 km de autostradă sunt deja semnate, iar 85,56 sunt în curs de semnare. 72,1 km sunt în curs de licitare, se arată în raport.
În ceeea ce privește autostrăzile cu finalizare în 2013, acestea au o valoare de aproape 700 de milioane de euro pentru aproape 100 de km.