'Relativ la punctul 6 al primei părţi din subiectul matematică – Evaluare Naţională, mă pronunţ fără echivoc, dar conştient de competenţa matematică, că nu există nicio ambiguitate. Pentru astfel de diagrame, absolut întotdeauna nu se pune problema notării axelor cu Ox şi Oy. Aici este foarte clar pe ce axă sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clară: număr de elevi. Este, după părerea mea, cazul ca părinţi subiectivi şi, sigur, supăraţi, dar fără competenţe matematice, să înceteze a mai agresa actul didactic şi de evaluare, umilind astfel munca majorităţii dascălilor, dedicaţi şcolii', a declarat matematicianul pentru Agerpres. 

Mai mulţi părinţi ai elevilor care au susţinut miercuri proba la matematică din cadrul Evaluării Naţionale au depus o petiţie la Ministerul Educaţiei, întrucât, susţin ei, legenda itemului 6 de la subiectul 1 nu ar fi fost explicită.

'Depunem o petiţie la Consiliul Naţional de Evaluare şi examinare şi la minister. Vrem să vorbim cu ministrul pentru situaţia creată ieri la examen şi anume că la subiectul 1, punctul 6, a fost un subiect interpretabil', a afirmat Filiana Tudor, mama unuia dintre absolvenţii de clasa a VIII-a care au susţinut proba, venită la sediul ministerului.

Aceasta a spus că semnatarii petiţiei cer validarea atât a răspunsului 3 conform baremului de la acel item, cât şi a răspunsului 8.

'Cerinţa a fost formulată, dar legenda este interpretabilă. În plus, pe subiectele xeroxate alb-negru, faţă de cele color originale, apare o linie orizontală îngroşată care a derutat copii', a susţinut părintele. Ea a amintit faptul că există şi o petiţie online în acest sens, care a adunat aproape 40.000 de semnături. Mai mulţi părinţi au venit joi dimineaţă la sediul ministerului unde s-au întâlnit cu reprezentanţi ai instituţiei.