Ne-am obișnuit ca titulatura de vehicule comerciale să acopere strict mașinile cu dotări minime destinate transportului de mărfuri sau persoane. Ei bine, mărci precum Mercedes-Benz, Ford, Peugeot, Renault, Opel sau Volkswagen au găsit soluții ingenioase de a schimba radical destinația unor astfel de mașini. La ediția din acest an a IAA Mercedes-Benz a prezentat „primul pick-up premium”, mai exact o un vehicul cu platformă care poate transporta atât marfă voluminoasă cât și până la cinci pasageri în deplin confort.  La fel ca în cazul SUV-urilor, noul Mercedes-Benz Clasa X, poate fi personalizat după bunul plac. Prețul de bază pentru piața germană a fost deja anunțat: 37.294 euro.

 

Volkswagen a mers chiar mai departe cu conceptul California XXL, transformând un ascet Crafter într-o adevărată garsonieră pe roți, iar Opel a modificat Vivaro astfel încât să poată include în caroserie un birou pe roți sau un spațiu de odihnă ideal pentru camping. Și Ford a inclus în gama Tourneo variante care pot fi transformate în minisăli de conferință destinate oamenilor de afaceri.

 
(Articol publicat în Suplimentul Auto Capital apărut pe 25 septembrie 2017)
 

Citeşte şi:

Mașinile cu care asiaticii pregătesc asaltul pieței europene

Maşinile de lux supravieţuiesc electrificării

Cu astfel de maşini electrice industria auto anunţă viitorul FOTO

„Nebunia SUV” a ajuns la apogeu (2) FOTO

„Nebunia SUV” a ajuns la apogeu (1) FOTO

 

Roelant de Waard, Ford: Am lansat B-Max când monovolumele scădeau. EcoSport intră pe piaţă exact când segmentul său creşte puternic

Frankfurt Motor Show 2017: SUV-urile schimbă piaţa, iar electrificarea, afacerile industriei