Nu mai e niciun dubiu că susținătorii lui Trump care au intrat în Capitoliu și și-au făcut selfie-uri pe holuri, agățați de balustrade, au realizat un singur lucru. Să transforme Washington D.C într-o scenă asemănătoare Coreei de Nord pentru inaugurarea lui Biden.

Negînd orice responsabilitate pentru planificarea atacului asupra Capitoliului, șefa departamentului de operațiuni de la Facebook, Sheryl Sandberg, a declarat că protestele au fost organizate în afara rețelei.

Dar, explică ZH, a mințit cu bună știință, cunoscînd că acțiunea pro-Trump era discutată și organizată pe Facebook. Dar Facebook nu a fost eliminată de pe internet așa cum s-a întâmplat cu rețeaua conservatoare Parler. Explicația este cât se poate de simplă.

Zilele trecute, Facebook a început să furnizeze Biroului Federal de Investigații date despre susținătorii lui Trump, inclusiv mesajele lor private. Prin această acțiune, gigantul social media acționează ca un braț de facto de colectare a informațiilor pentru guvernul SUA.

În schimb, când Syed Farook, atacatorul de la San Bernardino, din 2015, nu și-a deblocat iPhone-ul pentru FBI, Apple s-a opus ordinului judecătoresc prin care i se cerea să ofere sprijin anchetatorilor în a obţine acces la conţinutul telefonului.

Apple a acționat astfel ca o companie privată care susține drepturile de confidențialitate ale clienților săi.

Faptul că gigantul Facebook este acum mai mult decât dispus să ofere datele utilizatorilor săi oamenilor FBI vine să demonstreze că gigantul social media nu este o companie privată.

De altfel, Facebook a anunțat în 2018 că a colaborat cu unul dintre organismele Atlantic Council, finanțat de guvern, cunoscut sub numele de Laboratorul de cercetare criminalistică digitală. Atlantic Council este grupul pe care NATO îl folosește pentru promovarea războaielor.

Este finanțat de producători de arme precum Raytheon, Lockheed Martin și Boeing. De asemenea, este finanțat de oligarhi miliardari precum ucraineanul Victor Pinciuk și sauditul Bahaa Hariri.

AC are o influență masivă și asupra mass-media. De aceea, când a fost anunțat acest parteneriat cu Facebook, nimeni din presă nu a indentificat-o drept o idee orwelliană, notează ZeroHedge.

Acest parteneriat cu „think tank-ul” finanțat de stat nu este singurul motiv pentru care Facebook nu este companie privată.

Prin metodele pe care le folosește, Facebook afișează de ochii lumii titlul de „privat”, în timp ce acționează, de fapt, ca brațul lung al statului.