“Când legislaţia creează un cadrul favorabil, piaţa răspunde corespunzător. Numărul de firme care au comandat anul acesta tichete cadou pentru evenimentul de 8 Martie a crescut cu 40% faţă de anul 2015”, spune Elena Pap, directorul general al Up România. 

Pentru Paştele 2016, Up România estimează o creştere a volumului de vânzări cu 20% faţă de vanzarile din perioada similară a anului 2015, 70% din vânzări fiind aşteptate să provină din comenzile date de IMM-uri. 

„2016 este al treilea an consecutiv în care tichetele cadou înregistrează creşteri pentru fiecare dintre evenimentele când companiile optează pentru acest gen de recompensă. În 2015, faţă de 2014, de 8 Martie, vânzările au crescut cu 8%, de Paşte cu 15%, iar de Crăciun cu 25%. Suntem, aşadar, pe un trend ascendent favorizat atât de legislaţie, cât mai ales de o conştientizare tot mai profundă a mediului de afaceri cu privire la importanţa şi rolul decisiv pe care îl are calitatea vieţii la locul de muncă, o componentă a acestui concept complex fiind şi acordarea de beneficii extra salariale, cum sunt tichetele cadou”, explică Elena Pap. 

Noul Cod Fiscal care a intrat în vigoare începând cu luna ianuarie 2016 a adus o serie de schimbări cu privire la regimul fiscal al tichetelor cadou. Dacă până anul trecut toate tichetele cadou se supuneau impozitului pe venit de 16%, începând cu acest an, acestea vor fi neimpozabile în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, dacă sunt oferite cu ocazii precum: 8 martie, 1 Iunie, Paşte şi Crăciun sau sărbători similare ale altor culte religioase. Totodată, pentru aceste evenimente sunt scutite şi de contribuţiile sociale obligatorii. Dacă sunt acordate cu ocazia altor evenimente cu caracter social şi menţionate în contractul colectiv de muncă sau într-un regulament intern, tichetele cadou pot fi scutite de contribuţiile sociale obligatorii, aplicându-se în acest caz impozitul pe venit. 

O altă noutate a Codului Fiscal este creşterea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, în categoria cărora intră şi tichetele cadou pentru salariaţi, acestea fiind deductibile la calculul impozitului pe profit până la 5% din fondul de salarii. 

În plus, noul regim fiscal oferă posibilitatea acordării de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Paştelui, 1 Iunie şi Crăciunului, atât copiilor minori, cât si tuturor salariaţilor, cu copii sau fără,  dacă tichetele cadou pentru fiecare persoană se încadrează în suma de 150 de lei. 

Grupul Up comercializează produse și servicii sub diferite forme: cecuri, carduri sau aplicații mobile în 17 țări. În fiecare zi, însoțește peste 26 de milioane de persoane din întreaga lume. În 2015, Grupul Chèque Déjeuner a devenit Grupul Up: un nume al progresului, dinamismului şi optimismului, care reflectă diversitatea ofertei sale. 

Up România a fost înființată în anul 2002 și deservește peste 20.000 de clienți și 700.000 de beneficiari.