Elevii din România vor avea parte de o nouă disciplină școlară

Parlamentul de la București a votat, miercuri dimineață, introducerea disciplinei școlare „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România” în unitățile de învățământ.

Marilen Gabriel Pirtea, deputat liberal, a inițiat proiectul respectiv pentru a introduce o nouă disciplină școlară. Noul proiect legislativ a fost adoptat, miercuri după-amiază, cu vot final în Camera Deputaţilor.

Acesta prevede introducerea în curricula şcolară de liceu a cursului obligatoriu „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România”. Elevii vor beneficia de noul curs în anul şcolar 2023-2024.

„După mai bine de treizeci de ani de la Revoluţia Română din 1989, devine absolut necesar ca elevii să beneficieze de o disciplină înscrisă în ciclul liceal, prin care să fie evocate schimbările de regim produse în decembrie 1989, datorate curajului iniţial al timişorenilor eroi care au pornit Revoluţia ca mişcare socială şi politică”, a explicat Marilen Gabriel Pirtea, prim-vicepreşedintele PNL Timiş, potrivit unui comunicat de presă transmis de Partidul Național Liberal (PNL).

Potrivit spuselor sale, propunerea legislativă privind introducerea în curricula şcolară de liceu a cursului obligatoriu „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România” a fost dezbătută în plenul Camerei Deputaţilor, în forma finală, rezultată din dezbaterile comisiilor de specialitate.

„Noua disciplină răspunde unei necesităţi obiective”

Inițiativa sa a strâns 215 voturi PRO, 17 voturi CONTRA și 44 de abţineri, urmând ca noua lege să fie înaintată către Senatul României.

„Ca deputat, cadru universitar şi timişorean, sunt deosebit de onorat pentru întrunirea unei majorităţi a voturilor în Camera Deputaţilor, favorabile pentru introducerea acestei discipline.

Noua disciplină «Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România», astăzi legiferată şi trimisă Senatului, răspunde unei necesităţi obiective, aceea de a le oferi tinerilor instrumentele utile pentru educaţia lor civică, respectiv un set de conţinuturi didactice orientate cu precădere către cel mai important moment revoluţionar al istoriei noastre recente.

Noţiunile, informaţiile şi mărturiile obiective despre istoria noastră recentă sunt de neînlocuit pentru formarea completă a elevilor, viitori cetăţeni conştienţi de etapele semnificative care au fondat destinul democratic al României”, a adăugat deputatul liberal Marilen Gabriel Pirtea.