Lansarea modelelor Lodgy și Dokker nu pare să fi avut efectul așteptat pe piețele din Europa. Înainte ca noile versiuni ale modelelor Logan și, mai ales, Sandero să ajungă pe piețele occidentale, numărul de clienți s-a redus cu mai bine de un sfert. Astfel, în noiembrie, doar 19.171 de cetățeni din statele UE și EFTA au înmatriculat câte o Dacia, în scădere de la 25.386 cu un an în urmă.
Nici la nivelul primelor 11 luni din acest an situația nu arată cu mult mai bine. Cele 219.889 de unități înmatriculate relevă o scădere cu 5,7% față de aceeași perioadă din 2011. Faptul că piața totală din UE și EFTA a scăzut cu 7,2% pune cifrele de mai sus într-o cu totul altă lumină. Cu alte cuvinte, înmatriculările Dacia au scăzut mai puțin decât volumul total al tuturor mărcilor. Acest fapt a dus la păstrarea cotei de piață la 1,9%.
Situația înmatriculărilor din primele 11 luni, dată publicității de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că până și grupul Volkswagen a scăzut. E drept, cu doar 0,8% grație creșterii cu 5% a Audi și a mărcilor sport și de lux. În același timp, marca Volkswagen a raportat o scădere cu 3,4% până la 1.506.767 autoturisme, iar Skoda a vândut 455.370 de unități, în scădere cu 0,6%. Cota de piață a întregului grup Volkswagen a crescut însă de la 23,3%, la 24,9%.
În afara celor de la Volkswagen, creșteri ale cotei de piață la nivel de grup au mai raportat BMW (6,3% față de 5,9% în primele 11 luni din 2011), Daimler (5,2% față de 4,9%), Toyota (4,3% față de 4%), Nissan (3,5% față de 3,4), Hyundai (3,4% față de 2,9%), KIA (2,7% față de 2,2%) și Jaguar Land Rover (1% față de 0,7%).
În perioada ianuarie – noiembrie 2012 au fost înmatriculate în statele UE și EFTA 11.690.109 autoturisme, în scădere de la 12.594.975 de unități în urmă cu un an.