Odată cu deschiderea oficială a centrului de inginerie de la Titu, cercetarea, dezvoltarea şi industrializarea maşinilor Dacia vor putea fi realizate în totalitate în România.

Încă din 1999, când francezii de la Renault achiziţionau 51% din acţiunile producătorului autohton Automobile Dacia, mulţi au considerat că vehiculele fabricate la Mioveni nu mai sunt româneşti, ci franţuzeşti. Dacă SuperNova, primul produs post privatizare, a păstrat în mare parte componentele şi designul realizate de ingineri români, iar Solenza a fost doar un model de tranziţie către o maşină competitivă, Loganul a fost primul produs conceput aproape în totalitate în Franţa, la vestitul Tehnocentre al Renault. După toate acestea, românilor nu le mai rămăsese decât să fabrice un vehicul după specificaţiile primite de la francezi.

229-57158-18_inaugurarertr56_37.jpgNumai că viziunea francezilor pentru subsidiara din România a inclus încă de la început dezvoltarea unui centru local complet, care să includă întreaga activitate a unui producător de sine stătător, de la design şi inginerie până la producţie şi comercializare.

229-57159-18_inaugurarertr44_37.jpgAstfel, în 2006, ia fiinţă un important centru de inginerie al grupului Renault, sub numele de Renault Technologie Roumanie (RTR), căruia îi este asociat un centru de design, singurul deschis de un constructor auto în Europa Centrală şi de Est. Pe lângă toate acestea, investiţia de la Dacia este susţinută de o uzină de motoare şi cutii de viteze şi de cea mai mare platformă logistică din cadrul grupului Renault.

Axa Piteşti-Titu-Bucureşti

229-57160-18_inaugurarertr51_37.jpgRenault Techologie Roumanie este al doilea centru de inginerie al grupului Renault şi cel mai mare din afara Franţei. După deschiderea birourilor de design şi proiectare de la Bucureşti şi a centrului de asistenţă pentru uzina Dacia de la Piteşti a urmat centrul de testare de la Titu, acesta completând dispozitivul de inginerie al Renault din România. Aflate aproape atât de facilităţile de producţie Dacia de la Mioveni, cât şi de birourile din Bucureşti, facilităţile de la Titu reprezintă cel mai important centru de testare al grupului Renault din afara Franţei.

229-57161-18_inaugurarertr34_37.jpgConform oficialilor Renault, la Titu vor fi testate în principal vehiculele personale şi utilitare care sunt construite pe platforma Logan, inginerii acestui centru fiind însărcinaţi cu toate adaptările acestor modele pentru pieţele de desfacere din toate colţurile lumii. „Vor fi testate aici toate modelele care pornesc de la platforma Logan, vândute atât sub marca Dacia, cât şi sub cea a Renault. Am început deja industrializarea modelului Duster în Brazilia şi Rusia şi studiem posibilitatea producerii acestei maşini în India, unde trebuie să aibă volanul pe partea dreaptă. Toate uzinele de producţie pentru Duster, Sandero şi Logan vor lucra cu RTR. Cât despre uzina de la Mioveni, estimările noastre arată că va produce încă mulţi ani la capacitate maximă. Deocamdată, problema noastră este cum să producem mai multe modele Duster pentru a satisface cererea“, a declarat Patrick Pelata, numărul doi din Grupul Renault.

Renault a oferit inginerilor români şansa să lucreze şi să creeze în România. Investiţia Renault la Dacia este cel mai mare succes din economia românească.
Traian Băsescu, preşedintele României

Toate uzinele de producţie pentru Duster, Sandero şi Logan vor lucra cu RTR. La Titu, vom testa adaptările acestor modele pentru alte pieţe.
Patrick Pelata, Chief Operating Officer, Renault