Chiar daca la noi Internetul este prea putin folosit pentru tranzactii efectiv online, romanii au inteles destul de repede avantajele folosirii web-ului pentru diverse intermedieri. Pana de curand, rubricile de mica publicitate din ziare reprezentau principala forma de intalnire dintre cerere si oferta. Aceasta a insemnat prosperitate pentru revistele de mica publicitate. Internetul a luat o parte din clientii micii publicitati din ziare. Principalul motiv tine de gratuitatea unui anunt pe site-urile specializate. Cele mai frecvente tranzactii intermediate prin mica publicitate online sunt cele cu locuinte si masini.
Pentru un potential vanzator de autoturism, oferta de site-uri romanesti specializate in intermedieri auto este destul de larga. Pana la urma, toate au aceeasi filozofie: sa scoata in evidenta cat mai clar oferta celor care pun anunturi pe site. Insa aceasta nu e de ajuns. Majoritatea portalurilor se intrec in a oferi informatii suplimentare, de la adrese de service-uri sau scoli de soferi, pana la rubrici de stiri sau forum pe teme auto.
Asa cum multe magazine virtuale au avut la baza unele reale, si in cazul portalurilor auto regula este aceeasi. Cel mai mare trafic pe sectiunea auto in Romania este realizat de www.autovit.ro, site care prezinta oferta de masini din targul bucurestean Vitan Barzesti. Ceea ce il diferentiaza de celelalte este sectiunea de statistici, care ofera imaginea de ansamblu asupra marcilor auto prezente in ofertele de pe site. Concret, marca de masini cu cea mai mare prezenta in ofertele de vanzare este Volkswagen – cu 16%, urmata de Opel, cu 15% si Dacia, cu 9%. O alta rubrica utila este cea referitoare la anunturile aparute in ultimele 24 de ore, precum si informatia referitoare la numarul de accesari ale fiecarui anunt.
Al doilea clasat in topul celor mai accesate site-uri de profil este www.masini.ro. Pe langa clasicele anunturi, rubrica de informatii sau sectiunea de forum, aici utilizatorii au facilitatea de a nota calitatile sau defectele unui anumit autoturism, rezultand astfel un clasament bazat pe rating-urile obtinute. Spre deosebire de multe alte asemenea site-uri, rubrica editorial din www.masini.ro contine si un punct de vedere subiectiv asupra unui model.
Interesanta este aparitia unor asa-numite site-uri de nisa, care se ocupa exclusiv de o singura marca. Www.dsn.as.com se adreseaza celor care detin masini marca Dacia SuperNova si Solenza. Chiar daca nu este un portal de intermediere a cererii si ofertei, aici sectiunea forum este cea mai dezvoltata. Principiul este simplu: ai o problema, te inscrii in forum si vei primi sfaturi si informatii de la cei prezenti aici. Site-ul se bucura de succes, clasandu-se in topul celor mai vizitate portaluri de profil.
si site-urile straine, mai ales cele din Germania, se regasesc in preferintele cumparatorilor de masini prin Internet. Multi dintre cei care au facut o afacere din intermedierea de masini second-hand aduse din Occident isi obtin informatiile tocmai de pe aceste site-uri.