Portofoliul agenției McCann Erickson s-a extins în 2011 cu o serie de clienti din regiune. "A fost rezultatul unei strategii de extindere pe piețele regionale, pe care am adoptat-o la începutul crizei pentru a compensa scăderea pieței din România", declară Adrian Boţan, creative partner pentru McCann Erickson Bucureşti. Tot în 2011, agenția a cules și primele roade ale deciziei de a reinventa tipul de campanii realizate, cu premiile câștigate cu mărcile Rom, la Cannes și Vodafone, la Golden Drum. "În 2012, experiența și reputația câștigate în regiune ne-au adus noi clienți. În total vorbim de o pondere de 30% a acestor clienți regionali din business-ul McCann", adaugă Adrian Boțan.

Întrebat care a fost momentul-cheie pentru agenție în ultimul an, Adrian Boțan oferă un răspuns neașteptat: "Momentul cheie pentru noi a fost venirea crizei. Aceasta ne-a obligat să ne regândim strategia. Am decis atunci să nu facem reduceri de personal, în ciuda scăderii bugetelor și să compensăm fiind mai agresivi pe partea de extindere a afacerii. Publicitatea este un business creativ și pentru noi moralul contează mai mult decât în alte domenii; de aceea, cred că am luat decizia corectă, optând pentru expansiune și nu pentru austeritate".

Campania-vedetă a agenției McCann este cunoscuta “Românii sunt deștepți”, realizată pentru marca ROM. "A reușit să mobilizeze sute de mii de români pentru a schimba imaginea României pe internet de Ziua Națională. Este un exemplu excelent pentru direcția în care ne îndreptăm ca agenție, fiind o campanie exclusiv desfășurată pe media digitale, dar care nu a ramas în bula limitată a online-ului, ci a făcut valuri în media tradiționale, fiind preluată de mai multe posturi de televiziune și de presa scrisă", explică Adrian Boțan.

În ultimii ani s-a schimbat felul în care se consumă media, potrivit lui Adrian Boțan, deci publicitate s-a schimbat pentru consumator foarte rapid. Cum organizațiile tind să adopte mai lent schimbarea, McCann Erickson a venit cu o viziune nouă: aceea de a realiza campanii cu totul integrate, în care povestea din offline continuă în online în mod natural, sau invers. "Munca noastră s-a schimbat radical și cred că cine nu înțelege că trebuie să gândească digital nu va avea un business în următorii cinci ani", încheie Adrian Boțan.