Cetăţenii vor putea interacţiona de unde vor cu autorităţile administraţiei publice putând cere prestarea de servicii, vor fi eliminate celebrele cozi de la ghişeele din zona Ministerului Interne şi din alte zone ale administraţiei publice.

Cartea electronică de identitate va asigura funcţionalitatea de card de sănătate. Se va crea și posibilitatea de a crea o carte de identitate simplă pentru cetățenii care nu vor carte de identitate cu cip. Cartea simplă de identitate nu va conţine cip sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate. Acest tip de carte fără cip nu va putea fi folosită de anul viitor pentru a ieşi din ţară„, a declarat Marcel Vela.

Ministrul a mai spus că deocamdată nu a fost stabilit costul pentru cartea electronică de identitate, dar că în UE preţul variază între 15 şi 40 de euro, iar România se va îndrepta către limita minimă.

“În ceea ce priveşte costurile la acest moment sunt necesare nişte dezvoltări tehnice, proiectul de ordonanţă supus transparenţei decizionale face tocmai acest lucru, permite Ministerul Afacerilor Interne să elaboreze un caiete sarcini, să iniţieze procedurile de achiziţie publică, la finalul acestor proceduri, la finalul implementării vom avea şi costurile totale.

În acest moment, în Uniunea Europeană, un astfel de tip de document este eliberat de statele membre, sunt 17 state membre, care emit un astfel de document de identitate. acest document fiind emis cu costuri care variază între 15 şi 40 de euro. România nu poate să depăşească o astfel de limită, ne îndreptăm către limita minimă”, a explicat Vela.

Anul trecut, autorităţile au prelungit valabilitatea cardurilor de sănătate cu încă doi ani. Mai exact, toate cardurile care au înscrisă data de expirare 31.01.2019 vor fi valabile până la 31.01.2021.  Pentru cei care vor să-și verifice calitatea de asigurat, aceștia o pot face direct pe site-ul CNAS, în secţiunea „Servicii”- „Verificare asigurat” sau utilizând linkul: https://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html.