Volumul vânzărilor de pachete turistice a crescut în 2019 cu 292% față de anul precedent, arată BJR-Vacante.ro, una dintre cele mai importante agenții de turism care activează în mediul online, într-un comunicat de presă.

Iar prețul unui pachet turistic din mediul virtual a crescut cu doar 4% față de anul trecut, pe când pachetele cumpărate din mediul offline, adică din agențiile de turism fizice, au crescut cu 22%, precizează Remus Tănase, CEO BJR Vacanțe.

”Este îmbucurător faptul că românii au început să câștige încredere în serviciile vândute pe Internet, aliindu-se astfel trendului puternic pozitiv de la nivel global. Și mai îmbucurător este faptul că tinerii de 16-24 de ani au început să călătorească tot mai des, lărgindu-și astfel orizonturile din punct de vedere cultural și al distracțiilor. În 2020, preconizăm că tot mai mulți români vor accesa vacanțe în destinații exotice, întrucât prețurile pentru sejururi au scăzut foarte mult față de anii precedenți. Dacă un sejur în Thailanda, Maldive, Seychelles sau Zanzibar costa câteva mii de euro acum aproximativ 10 ani, în zilele noastre, un astfel de sejur exotic poate costa între 620 și 800 de euro de persoană”, a mai spus Remus Tănase, în comunicatul citat.

Astfel, un sejur petrecut în preajma revelionului în destinații de lux, precum Thailanda, Mexic, Bali, Cuba sau Sri Lanka, costă între 1041 și 1391 Euro de persoană, iar în destinații precum Singapore, Mauritius, Seychelles, Maldive Republica Dominicană sau Zanzibar, prețurile oscilează între 1376 și 2734 de Euro de persoană. În altă perioadă a anului, exceptând revelionul, prețul în aceleași destinații scad chiar și de 2-3 ori, prețurile oscilând între 621 și 1044 de Euro.

La nivel mondial, industria turismului online a crescut, de la an la an, iar în 2020 se estimează că cifra de afaceri va ajunge la 817.94 miliarde de dolari, cu 346 de milarde de dolari mai mult față de anul 2014, arată sursa citată.

Mai mult decât atât, potrivit Eurostat, se observă o creștere accelerată a cumpărăturilor de bunuri și servicii din mediul online, de către categoriile de vârstă 16-24 ani, o parte dintre aceștia orientându-se și către cumpărarea de bilete de avion și pentru rezervarea hotelurilor în străinătate folosind site-uri specializate, precizează comunicatul.