În domeniul siguranței, Continental încearcă o nouă abordare în ceea ce priveşte detectarea vehiculelor din apropiere. Un noul tip de cameră video, care beneficiază de doi „ochi” poate, spre deosebire de camerele de tip mono, să măsoare distanţa şi dimensiunile eventualelor obstacole. Oficialii companiei consideră că astfel poate fi dezvoltată o nouă generaţie de sisteme de asistenţă pentru frânarea de urgenţă, cu acţiune anticipativă în adevăratul sens al cuvântului. De asemenea, noua frână electro-hidraulică de la Continental integrează atât sistemul de acţionare al frânei cât și sistemul de servofrână sau sistemele de control ale alunecării într-un modul de frână compact şi uşor. Presiunea de frânare se poate acumula mult mai rapid decât în cazul sistemelor hidraulice convenţionale, îndeplinind astfel cerinţele pentru noile sisteme de asistenţă pentru şofer menite să evite pericolele de accidente şi să protejeze pietonii, iar modulul poate fi integrat într-un sistem de frânare regenerativ fără să necesite alte măsuri adiţionale.
Compania germană, care are în România facilități de cercetare și producție pentru care a investit aproape 500 de milioane de euro, a proiectat un senzor pentru detecţia calităţii combustibilului care are scopul de a proteja motorul, dar şi mediul înconjurător. Prin stabilirea calităţii combustibilului se poate optimiza, printre altele, procesul de injecţie a combustibilului economisind astfel carburant.
O secțiune specială a standului Continental, denumită „Informare” este dedicată conceptelor de acces, conectare şi control pentru automobil. Un telefon mobil echipat cu tehnica Near Field Communication (NFC – comunicare în câmp apropiat) poate deveni de exemplu o “cheie virtuală” care poate deschide uşa automobilului sau poate porni motorul după ce aţi urcat la volan. Continental plănuieşte să încorporeze prin acesta servicii pe internet, astfel încât prin intermediul telefonului să poată avea loc o personalizare şi o configurare extinsă a vehiculului – de la programele preferate de radio, la poziţia scaunului, până la o iluminare ambientală corespunzătoare. Astfel creşte mai ales confortul acelor şoferi care împart maşina cu alţi utilizatori. Această funcţionalitate este gândită special pentru concepte de mobilitate inovatoare, cum ar fi ideea de Carsharing.
Continental prezintă la salonul auto de la Frankfurt și un model de anvelopă ce combină o distanţă de frânare mică, indiferent dacă strada este umedă sau uscată, cu o rezistenţă mică la rulare.  Datorită rezistenţei la rulare optimizate cu 20%, un automobil echipat cu noile anvelope ContiEcoContact 5 va folosi cu aproximativ 3% mai puţin combustibil decât acelaşi automobil echipat cu anvelope standard. Cel puțin asta susțin oficialii Continental care au anunțat și prezentarea unei anvelope cu rezistenţă la rulare optimizată pentru vehicule electrice, eCar Tire.
Continental AG deţine în România opt unităţi de producţie și trei centre de cercetare şi dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Arad şi Iaşi. În prezent aproximativ 10.000 de angajaţi din România lucrează pentru companuia germană.