Nokia Networks a realizat, alături de Orange,  o demonstraţie a capabilităţilor tehnologiei 5G, prezentând  două dintre cele mai interesante funcţionalităţi. Au fost evidenţiate latenţa extrem de redusă, care permite aplicații de tipul industry 4.0, ce vor aduce îmbunătăţiri în zona de automatizări industriale, precum şi volumul mare de informaţii și de conexiuni pe care viitoarea reţea îl va putea gestiona.

„ Reţeaua 4G+ aduce o îmbunătăţire semnificativă de performanţă, care pentru clienţi înseamnă creşteri de viteză în folosirea datelor mobile, dar şi o experienţă în reţea îmbunătăţită. Acesta este un prim pas spre reţeaua viitorului – 5G”, a declarat Ştefan Slavnicu, Chief Technology Officer în cadrul Orange România.

„Suntem mândri să colaborăm cu Orange pentru aceste teste 5G” a declarat Marc La Fay, Head of Orange Europe Customer Team în cadrul Nokia.

Nokia Networks, care nu are nicio legătură cu HMD Global, compania care deţine brandul  de telefoane mobile, are la Timişoara al doilea cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare din Europa. 

Centrul de servicii din cadrul Nokia Timişoara oferă suport pentru cei mai mari operatori telecom de peste Ocean. Reţelele de telecomunicaţii ale AT&T, Verizon şi Sprint sunt verificate şi analizate de la centrul Nokia de la Timişoara astfel încât acestea să fie operaţionale. Problemele care pot apărea sunt legate de software, dar şi de hardware.
Campusul Nokia din Timișoara găzduiește cel mai mare centru de cercetare și dezvoltare (R&D) din industria de telecomunicații din România, precum și unul dintre cele mai mari centre de operare de rețele multi-vendor și cu tehnologii multiple, care oferă servicii cu valoare adăugată 24 de ore și 7 zile pe săptămână, în șapte limbi, deservind clienți cheie din țări precum Franța, Germania, Olanda, Belgia, Marea Britanie, SUA și multe altele. În plus, este un centru de excelență pentru servicii de proiectare, optimizare, implementare și întreținere a rețelelor cu tehnologii multiple, oferind servicii end-to-end în România și la nivel global, precum și aplicații, în mod particular sisteme de mentenanță operațională (OSS), IoT și customer experience.