Decizia de extindere a companiei Colgate-Palmolive Romania a facut parte dintr-un complex plan de expansiune, care valorifica experienta de aproape 200 de ani a companiei mama in operatiuni internationale si care viza noile piete din Europa Centrala si de Est. Cu o cifra de afaceri de aproape 950 miliarde de lei in 2001, Colgate-Palmolive este una dintre cele mai importante prezente pe piata romaneasca de bunuri de larg consum.
Jumatate din produsele pe care compania le distribuie astazi in Romania sunt fabricate in tara, iar 20% din productia locala este exportata in tari ca Turcia, Ungaria, tarile din zona Adriaticii, Bulgaria sau Spania. In cei 10 ani de activitate, Colgate-Palmolive Romania si-a mentinut suprematia la cateva categorii importante de produse, detinand peste 50% din piata romaneasca de pasta de dinti si cote dominante din pietele de periute de dinti, deodorante antiperspirante solide si produse de ingrijire a casei.
„Colgate-Palmolive a crezut in aceasta tara, ceea ce se vede din strategia de dezvoltare a firmei”, subliniaza directorul de marketing, Mihaela Ungar. Compania a mentinut brandurile locale, a investit in tehnologie, si-a asumat responsabilitati in privinta dezvoltarii pietei si educarea consumatorilor. In ultimii cinci ani, cheltuielile de publicitate au insumat peste 35 milioane USD, ceea ce o catalogheaza intre primele cinci companii din Romania la acest capitol. „Dar cea mai importanta este investitia in oameni, adauga dna Ungar. Mai mult de jumatate din angajati se afla in companie din 1992. Iar daca altii aduc manageri din strainatate, noi mai curand exportam. Cel putin zece manageri de top, din cele mai diverse domenii (marketing, productie, IT, coordonare), formati in compania noastra, lucreaza astazi in companii din tari cu traditie in grupul Colgate-Palmolive: SUA, Polonia, Franta, Ungaria.”
Programele de educatie a copiilor pentru igiena personala constituie un alt mod de a investi in oameni: „Din 1992, 2,5 milioane de copii au beneficiat de programele noastre. Ele au fost, pentru multi copii din mediul rural, ocazia de a vedea si folosi prima periuta de dinti. Le oferim, pe langa pasta si periuta, filme de desene animate si carti cu continut educativ. Primim sute de scrisori de multumire de la ei, de la profesori si directori de scoli. Investim, de asemenea, in dezvoltarea asistentei stomatologice. 800 de cabinete ale stomatologilor cu libera practica, acoperind toate zonele tarii, sunt angrenati in Campania Luna Colgate, oferind gratuit, in fiecare septembrie, produsele noastre de igiena orala si consultatii.”