Programele de fidelizare au efect in cresterea vanzarilor

Fie ca este vorba de farmacii, magazine de retail sau librarii, programele de fidelizare a clientilor au explodat in ultimul deceniu. Dintre acestea, “la moda” sunt cardurile.




In ultimii ani, tot mai multi manageri din Romania au inclus in strategia lor de afaceri programe de recompensare a clientilor. Iar domeniile in care acestea se desfasoara sunt din ce in ce mai variate.
Retelele de farmacii s-au numarat printre “pionierii” strategiilor de fidelizare. Cardul oferit de compania Help Net, spre exemplu, ofera o reducere de 5% pentru orice produs cumparat in retea, cu exceptia retetelor eliberate in regim compensat. “Succesul acestui program este confirmat, credem noi, de numarul de carduri Help Net emise: in doar cinci ani, am reusit sa ajungem la peste 450.000”, spune Isabelle Iacob, director general al companiei.


Cardul de fidelitate Sensiblu a fost lansat in 1998, la scurt timp dupa deschiderea farmaciilor, si se prezenta sub forma unui card de reducere cu procent fix, aplicat la valoarea cumparaturilor. In forma actuala, ca imagine si regulament de functionare, acesta se gaseste din februarie 2003. La sfarsitul anului trecut, sistemul de bonusuri oferit posesorilor de carduri de fidelitate Sensiblu s-a modificat, aducand mai multe beneficii. Astfel, pe langa numarul de puncte acumulate dupa fiecare tranzactie, chiar si pentru valoarea pe care o plateste pacientul pentru medicamentele compensate de stat, acesta beneficiaza si de reduceri directe intre 5% si 25% pentru produsele de frumusete si ingrijire. Ultima noutate pe care lantul de farmacii o va lansa, incepand din luna iunie, este cardul “Mother&Baby”, prin care viitoarele mame vor beneficia de reduceri semnificative din valoarea cumparaturilor din segmentul produselor destinate mamei si copilului. De asemenea, cu ocazia zilei de nastere a copilului si a Zilei Internationale a Copilului, posesorii de carduri beneficiaza de premii si surprize suplimentare.




“Numarul posesorilor de carduri de fidelitate Sensiblu a crescut semnificativ in fiecare an, ajungand azi la peste un milion. Numai in 2005 au fost emise peste 450.000 de carduri noi, iar pana la sfarsitul acestui an, apreciem ca vor mai fi emise inca 300.000”, precizeaza Claudiu Opran, director general al companiei. “Din numarul total de tranzactii realizat intr-o luna, mai mult de 50% se efectueaza pe baza cardului de fidelitate. Valoric, aproximativ 60% din vanzarile din farmaciile Sensiblu se tranzactioneaza prin cardul de fidelitate”, adauga el.


G’market a fost printre primele firme care au introdus, in urma cu cinci ani, cardul de fidelitate pe piata de retail. “Rolul cardurilor de fidelitate este de a construi o imagine mai ampla despre cumparatori, pentru o mai buna intelegere a nevoilor acestora”, este de parere Erol Inaltekin, marketing manager al Gimrom Holding. In acest moment, G’market are aproximativ 135.000 de utilizatori activi ai cardului sau de fidelitate si 80% din vanzari se fac cu ajutorul acestuia. Din aceasta luna, si clientii Media Galaxy beneficiaza de un program de fidelitate, Media Galaxy Bonus Card, prin care acestia sunt rasplatiti cu bonusuri de pana la 8% la urmatoarea achizitie. Valoarea bonusului poate fi cuprinsa intre 4% si 8% si se acorda in functie de sumele cheltuite de client in reteaua de magazine Media Galaxy si Altex. Bonus Card este valabil pentru orice tip de achizitie, cash sau rate, si este transmisibil.


si pentru clientii Medicover a fost dezvoltat un program de fidelizare. Cei peste 40.000 de abonati, angajati in 1.000 de companii ce au ales sa ofere in pachetul extrasalarial abonamente de sanatate, beneficiaza de reduceri la achizitionarea unor servicii noi. In plus, exista reduceri pe baza cardului de abonat Medicover, cum ar fi triplarea punctelor pe card in reteaua de farmacii Sensiblu, reduceri la sali de sport, saloane de cosmetica, masaj, coafura etc.
Librariile Humanitas sunt si ele in curs de implementare a sistemului de fidelizare prin card, iar lista celor care au inteles ca important este si sa-ti pastrezi clientii, nu doar sa atragi altii noi, poate continua.

Reduceri pentru
clienti si parteneri

Prin acest card, compania ofera consumatorilor fideli un pret special atat pentru medicamente, cat si pentru produsele dermato-cosmetice, cele pentru copii, tehnicomedicale si optica. Reducerea de 5% a fost extinsa si la partenerii Help Net, in marea lor majoritate centre medicale si de stomatologie, saloane de infrumusetare si agentii de turism.

Card de fidelitate
si In retail

Toti posesorii unor astfel de carduri
au reduceri pentru toate produsele
din catalogul G’market. In plus,
ei pot aduna puncte pe care le vor folosi pentru cumparaturile viitoare. De asemenea, toti cei care
au in portofel un G’market Card
pot participa la campanii speciale
si promotii de vanzare organizate
de companie.


Bonusuri acumulate
pe CARD

Media Galaxy Bonus Card este oferit pe loc in magazin, in momentul in care
clientul face o achizitie de minimum 1.500 RON. Pe masura ce clientii cumpara mai multe produse din reteaua Media Galaxy, bonusurile devin din ce in ce mai mari si se pot cumula pe card. La fiecare cumparatura, in contul de card al utilizatorului va fi transferat bonusul aferent, ca procent din valoarea achizitiei.

Investitie
de 500.000 de euro

Cresterea constanta a numarului posesorilor de carduri Sensiblu i-a determinat pe reprezentantii
companiei ca, in anul 2005, sa achizitioneze o solutie software CRM (Costumer Relationship Management), program in care s-au investit peste 500.000 de euro. In acest fel, prin campanile derulate, sunt vizate
categorii cat mai diverse de pacienti.