CEO-ul Apple, Tim Cook, nu se așteaptă să dețină acest job peste 10 ani. A spus-o în timpul interviului acordat podcast-ului Sway, în care, așa cum scrie inc.com, Cook a făcut mai multe afirmații interesante.

Una dintre ele fost reacția la întrebarea privind modul în care viitoarele modificări privind confidențialitatea Apple vor afecta Facebook. Pentru că se știe că rețeaua de socializare nu mai poate urmări utilizatorii Apple fără acordul lor.

„Nu sunt concentrat pe Facebook, deci nu știu”, a spus Cook. Amintindu-i-se că Facebook a declarat că Apple devine unul dintre cei mai mari dintre cei mari concurenți ai săi, Cook a explicat: O, cred că suntem în competiție în anumite lucruri. Dar nu. Dacă sunt întrebat cine sunt cei mai mari concurenți ai noștri, aceștia nu ar fi incluși pe listă”.

Cele cinci cuvinte din răspunsul lui Cook – „nu sunt concentrat pe Facebook”, nu sunt doar brutale, ci și geniale. Sunt brutale deoarece Cook arată clar că Apple nu ia decizii bazându-se pe Facebook sau pe altcineva. Oricât de mult s-ar fi spus despre bătălia dintre Apple și Facebook în ultimele câteva luni, Cook s-a făcut că nu aude, nu vede.

Un lucru rezonabil, în condițiile în care Apple a avut în 2020 încasări de aproximativ 200 de miliarde de dolari, vânzând milioane de iPhone-uri, iPad-uri, Mac-uri și ceasuri Apple. Facebook, pe de altă parte, a avut încasări de 86 miliarde dolari, în mare parte din reclame digitale. Aproape nimic în comparație cu Apple, care câștigă mai mult profit într-un sfert de an decât Facebook pe tot anul.

Este genial și pentru că, așa cum a explicat Cook, el ia decizii pentru Apple pe baza a ceea ce este mai bun pentru companie și pentru utilizatorii săi. Și nu este preocupat de alte companii, indiferent dacă sunt sau nu rivale.

Afirmația lui Cook trimite cu gândul la ce spunea la un moment dat Jeff Bezos: „Să nu vă temeți de concurenții noștri, ei oricum nu ne vor da niciodată bani. Să vă temeți de clienții noștri”.

În loc să se concentreze să protejeze mai bine informațiile personale ale utilizatorilor săi, Facebook pare mai interesat de ceea ce face Apple. Mai exact, își petrece mult timp și energie concentrându-se pe viitoarele modificări ale Apple la iOS 14.

În schimb, răspunsul lui Cook este un exemplu excelent de inteligență emoțională. În pofida tuturor atacurilor lansate de Facebook, Cook face tot ceea ce crede că ar trebui să facă Apple.