„CFR Călători transportă 50 de milioane de călători în fiecare an. Această platformă ar putea să însemne o creștere de cel puțin 5% în următorii ani”,  spune Ștefan Roșeanu, președinte Club Feroviar. Potrivit lui, pe segmentul de marfă se înregistrează un volum al mărfurilor de 50 de milioane de tone, atât în transportul privat, cât şi cel de stat. Ori, explică el, aceste cifre scăzute se reflectă şi în evoluţia veniturilor realizate de CFR SA din  TUI (taxa de utilizare a infrastructurii), care s-au redus semnificativ în ultimii zece ani.
Platforma nou lansată mai are ca obiectiv și constituirea unor organisme de cercetare-dezvoltare în domeniul operatoriei de călători, care să urmărească adaptarea tehnologiilor la reţeaua românească şi dezvoltarea de parteneriate tehnologice pentru noi sisteme de material rulant. Totodată, se urmărește dezvoltarea unei reţele cu viteze comerciale ridicate, identificarea potenţialului real al liniilor feroviare secundare şi evitarea abandonării acestora, transformarea şi construirea de staţii multimodale de pasageri şi marfă, optimizarea ritmului lucrărilor pe Coridorul IV.
Platforma România Feroviară 2020 a fost lansată pe 15 septembrie de către Clubul Oamenilor de Afaceri – Club Feroviar, alături principalele organizaţii feroviare, Alianţa Pro Calea Ferată, Asociaţia Industriei Feroviare – AIF, Asociaţia Transportatorilor Feroviari – ATFER şi Organizaţia Patronală de Reparat Material Rulant – OPREMAR. În următoarele două săptămâni, urmează să fie constituite primele componente ale grupurilor de lucru pe cele şapte direcţii identificate: infrastructură feroviară, transport de călători, transport de marfă, liberalizarea sectorului feroviar, tramvai, metrou, transport urban şi suburban pe şină, cercetare, dezvoltare, inovaţie precum şi prezervarea patrimoniului feroviar.