Al doilea mare producător auto european, PSA, a anunțat săptămâna trecută că în 2014 va opri producția uzinei sale din Aulnay, de lângă Paris, fapt de va duce la concedierea a circa 8.000 de angajați. Prin această decizie, oficialii grupului încearcă să stopeze pierderile uriașe care se adună de la o lună la alta din cauza supraproducției. Anunțul a dat naștere unor vii dispute între companie și guvernul francez.
După ce a reacționat exacerbat la anunțul făcut de PSA, calificând decizia drept „inacceptabilă”, președintele francez a fost nevoit să coboare tonul la aflarea adevăratei situații cu care se confruntă producătorul. Cu toate acestea, Francois Hollande susține în continuare că „planul, în configurația sa actuală, nu poate fi acceptat”. Numai că, nici președintele și nici cabinetul francez nu au prezentat soluții alternative pentru oprirea „hemoragiei” fondurilor PSA care înseamnă, nici mai mult nici mai puțin, de 200 de milioane de euro pe lună. Și toate acestea pentru că mașinile produse de francezi rămân pe stoc și se devalorizează negăsindu-și clienți. În plus, costurile de producție din Franța sunt mult mai ridicate decât cele din alte zone ale lumii unde alți constructori auto fac profituri ridicate grație cărora reușesc să estompeze pierderile din Europa sau chiar să raporteze câștiguri însemnate.
Pe lângă cele 108 milioane de euro care vor fi „salvate” prin închiderea uzinei din Aulnay, grupul PSA Peugeot Citroen poate reduce costurile de producție ale fiecărui vehicul, grație aceleiași măsuri, cu sume cuprinse între 200 și 250 de euro. Cel puțin asta susține Le Figaro citând documente prezentate de oficialii PSA angajaților imediat după anunțarea deciziei de a închide uzina din Aulnay. Din nefericire, în toată polemica iscată de anunțul PSA, cei care se văd cu adevărat lăsați fără soluții sunt cei 8.000 de angajați francezi care vor fi concediați.