Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Bosch, Daimler și Nvidia transformă o metropolă americană în primul oraș cu mașini fără șofer

Autor: | | 0 Comentarii | 7856 Vizualizari

Bosch și Daimler accelerează dezvoltarea conducerii complet automatizate, fără șofer (nivel 4/5 SAE) în zone urbane și pregătesc terenul pentru asta. Alături de Nvidia, ca furnizor pentru platforma de inteligență artificială, în Silicon Valley, cele două companii din industria auto vor oferi clienților un serviciu de navetă cu autovehicule autonome pe trasee selectate.

Bosch şi Daimler accelerează dezvoltarea conducerii complet automatizate, fără şofer (nivel 4/5 SAE) în zone urbane şi pregăteşte terenul în acest sens. Partenerii au ales California ca locaţie pilot pentru prima flotă auto de testare. În a doua jumătate a anului 2019, Bosch şi Daimler vor oferi clienţilor un serviciu pentru navetă cu autovehicule autonome pe trasee selectate dintr-o metropolă californiană. Se preconizează că operatorul acestei flote de testare şi al serviciilor de mobilitate pe bază de aplicaţii va fi Daimler Mobility Services. Proiectul pilot va demonstra modul în care serviciile de mobilitate, cum ar fi cele covoiajare (car2go), serviciile de închiriere autovehicule cu şofer (mytaxi) şi platformele multi-modale (moovel) pot fi interconectate în mod inteligent pentru crearea mobilităţii viitoare. În plus, partenerii au ales compania americană Nvidia ca furnizor pentru platforma de inteligenţă artificială ca parte a reţelei lor de unităţi de comandă.

Pentru a dezvolta în colaborare un sistem de conducere pentru autovehiculele complet autonome, fără şofer, Bosch şi Daimler se bazează pe experienţa în domeniul auto acumulată de-a lungul multor zeci de ani, aducând pe piaţă inovaţii testate şi sigure. Ambele companii sunt ghidate de aceeaşi filosofie: „Factorul decisiv este introducerea unui sistem sigur, fiabil şi matur”, spune Dr. Michael Hafner, directorul departamentului de conducere automatizată din cadrul Daimler AG. „Siguranţa este pe primul loc şi stă la baza tuturor aspectelor şi etapelor de dezvoltare în vederea lansării producţiei de serie. În caz de dubii, rigurozitatea este mai importantă decât viteza”.

„Dezvoltarea conducerii automatizate până la nivelul de pregătire pentru producţia de serie este ca o competiţie de decatlon”, este de părere Dr. Stephan Hönle, vicepreşedintele senior al diviziei Conducere automatizată a Robert Bosch GmbH. „Nu este suficient să fii bun în unul sau două domenii. La fel ca noi, trebuie să stăpâneşti perfect toate disciplinele. Doar atunci vom reuşi să aducem conducerea automatizată în siguranţă pe şosele şi în oraşe”.

Un factor decisiv pentru conducerea complet automatizată şi fără şofer în mediul urban este recunoaşterea fiabilă a zonei din jurul autovehiculului cu ajutorul diverşilor senzori. Analizarea şi interpretarea diverselor date obţinute şi traducerea lor în comenzi de conducere în timp foarte scurt necesită o putere de calcul imensă: autovehiculele complet autonome, fără şofer, vor fi nişte super-computere mobile. În acelaşi timp, conducerea complet automatizată, fără şofer, în zone urbane necesită o arhitectură versatilă, redundantă şi cel mai înalt nivel de siguranţă funcţională. Pentru a asigura acest nivel de siguranţă, operaţiile de calcul necesare sunt efectuate în paralel în circuite diferite. Aceasta înseamnă că sistemul recurge în mod instantaneu la aceste rezultate de calcul paralel atunci când este necesar.

 

Astfel, Bosch şi Daimler se bazează pentru acest sistem de conducere pe o reţea de unităţi de comandă compusă din mai multe unităţi de comandă individuale. Compania americană Nvidia furnizează platforma necesară, care poate rula algoritmii de inteligenţă artificială (AI) creaţi de Bosch şi Daimler pentru deplasarea autovehiculului. Reţeaua de unităţi de comandă compară datele de la toţi senzorii cu tehnologii radar, video, LiDAR şi cu ultrasunete (fuziune de date de la senzori), le evaluează în câteva milisecunde şi planifică mişcările autovehiculului. Astfel, reţeaua de unităţi de comandă are o capacitate de calcul de sute de trilioane de operaţiuni pe secundă. Cam cât puteau realiza împreună mai multe autovehicule Clasa S cu doar câţiva ani în urmă.

Reţeaua de unităţi de comandă va fi utilizată şi pentru flota de autovehicule care vor fi puse în circulaţie de Daimler şi Bosch în California, în a doua jumătate a anului 2019. Și nu doar atât: partenerii Bosch vor oferi clienţilor un serviciu pentru navetă cu autovehicule autonome pe trasee selectate dintr-o zonă a golfului San Francisco, în Silicon Valley. Testele efectuate vor oferi informaţii despre modul în care autovehiculele complet autonome şi fără şofer pot fi integrate într-o reţea de transport multi-modală. Multe oraşe se confruntă cu provocări care îngreunează din ce în ce mai mult sistemul de transport existent. Testele vor demonstra modalitatea în care această tehnologie nouă poate deveni o soluţie pentru aceste provocări.

 

Obiectivul colaborării dintre Bosch şi Daimler în domeniul dezvoltării conducerii complet automatizate, fără şofer, în zone urbane, care a început în aprilie 2017, este îmbunătăţirea traficului în oraşe, sporirea siguranţei pe şosea şi asigurarea unui fundament important pentru modul în care va funcţiona traficul în viitor. Această tehnologie va încuraja, printre altele, serviciile de covoiajare. În plus, oamenii îşi vor putea utiliza cât mai eficient timpul petrecut în autovehicul, iar cei fără carnet de conducere, de exemplu, vor avea oportunităţi noi de mobilitate.

Autovehiculul vine la şofer şi nu şoferul la autovehicul. În cadrul unei anumite zone urbane, utilizatorii pot comanda în mod confortabil autovehicule prin serviciile de covoiajare sau unele care rulează fără şofer. Proiectul îmbină, în special, întreaga expertiză în domeniul auto şi al mobilităţii a unuia dintre cei mai mari producători premium la nivel mondial cu experienţa în sisteme şi hardware a unuia dintre cei mai mari furnizori din lume. Obiectivul sinergiilor astfel create este introducerea noii tehnologii cât mai curând şi în condiţii de testare temeinică..

Angajaţii Bosch şi Daimler lucrează în echipe comune, în două regiuni: în zona Stuttgart din Germania şi în jurul Sunnyvale din Silicon Valley, în sudul oraşului american San Francisco. Angajaţii celor două companii împart acelaşi spaţiu de birouri. Acest lucru asigură comunicarea rapidă în cadrul disciplinelor de lucru şi procese decizionale rapide. În acelaşi timp, au acces la toate cunoştinţele tehnice de specialitate ale colegilor din companiile mamă. Partenerii finanţează, de asemenea, activitatea de dezvoltare.

Personalul din cadrul acestei colaborări dezvoltă împreună conceptele şi algoritmii sistemului de conducere complet automatizată, fără şofer. Sarcina companiei Daimler este să asigure sistemul de conducere pentru autovehicule. Pentru aceasta, compania furnizează autovehiculele necesare pentru dezvoltare, facilităţile pentru testare şi, într-o etapă ulterioară, autovehiculele pentru flota de testare. Compania Bosch este responsabilă pentru componentele (senzori, dispozitive de acţionare şi unităţi de comandă) specificate în timpul activităţii de dezvoltare. Pentru testare, partenerii utilizează laboratoarele şi platformele de încercare, plus centrele de testare proprii de la Immendingen şi Boxberg. În plus, din 2014 Mercedes-Benz are aprobarea de a testa autovehiculele autonome în regiunea Sunnyvale/California. Din 2016, compania are o aprobare asemănătoare pentru regiunea Sindelfingen/Böblingen. Bosch a fost primul furnizor din industria auto din lume care a testat conducerea automatizată pe drumuri publice în Germania şi SUA la începutul anului 2013.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.