"Este extrem de importantă crearea unei comunităţi a directorilor financiari în România pentru ajutarea acestora în atingerea ţintelor de business. Avem 3-4 ani de criză, iar dacă ne gândim un pic la perioada pre-criză toată lumea urmărea câştigarea unei cote de piaţă. Aceste lucruri s-au schimbat dramatic odată cu venirea crizei. Organizaţiile au început să taie din costuri, însă ulterior s-a constatat că nu este o strategie sustenabilă", a afirmat Balaci.

Oficialul IBM România a precizat, totodată, că, la ora actuală, deciziile de business s-au mutat către zona directorilor financiari, în condiţiile în care gestionarea fondurilor existente se face cu mult mai multă responsabilitate.

"Dacă în perioada pre-criză erau în zona de business, în momentul de faţă decizia se mută foarte mult spre zona de directori financiari. Decizii luate pentru proiecte cu valori foarte mici pe durată din ce în ce mai mare de timp. Cu alte cuvinte, banii sunt cheltuiţi cu mai multă responsabilitate", a explicat Bogdan Balaci.

IBM România a organizat, joi, la Bucureşti, conferinţa cu tema "Business Forecasting in Turbulent Times", în care au fost abordate subiecte care au vizat atitudinea de business a companiilor în perioade dificile.

La evenimentul, dedicat comunităţii directorilor financiari din România (CFOs), au fost prezenţi Bogdan Balaci – country manager IBM România, Sorin Vişan – country SWG manager IBM şi Anton Niculescu – director al Laboratorului IBM Software.

Printre soluţiile prezentate de către IBM au vizat managementul riscului, planificare şi bugetare, predicţie şi automatizare.

Compania IBM este cel mai mare furnizor IT din lume, cea mai inovativă companie la nivel mondial. În ultimii 15 ani, IBM a înregistrat cele mai multe brevete decât oricare altă companie pentru invenţiile sale tehnologice.

IBM România, înfiinţată în noiembrie 1995, este pregătită să răspundă nevoilor unei baze extinse de clienţi, având un număr mare de profesionişti de clasă mondială în sediile din Bucureşti şi Timişoara, la care se adaugă partenerii autorizaţi de afaceri ce acoperă întreaga ţară şi domeniile majore.

În România, IBM deţine două mari centre: Global Procurement Services Group Romania Remote Delivery Center şi Application Services Global Delivery Center Eastern Europe, ambele cu sediile în Bucureşti.
Sursa: Agerpres