Patru agentii romanesti nominalizate la Portoroz
La ora inchiderii acestei rubrici, se afla in plina desfasurare cea de-a VIII-a editie a festivalului de publicitate „Golden Drum” de la Portoroz din Slovenia. Manifestarea este deschisa agentiilor de publicitate din tarile Noii Europei. Spre deosebire de anul trecut, cand publicitarii romani n-au facut mare branza, de aceasta data aflam, „pe ultima suta de metri”, ca patru agentii romanesti de publicitate au intrat cu 10 lucrari pe lista scurta a festivalului: Tempo Advertising (4 nominalizari cu spoturile TV „Italienii” – Moldcell/Alocard, „Cocosul”, „Spalatoria” si „La Revolucion” – toate pentru Mobil Rom/Dialog), D’Arcy (2 nominalizari cu spoturile TV pentru Connex Play), Headvertising (spot TV „Taraf” si campanie re.inventeaza-te/ XNET) si agentia de publicitate ADDV (2 nominalizari la print pentru Depilsoap si promo ADDV).Din Romania au mai participat agentiile de publicitate: GMP, Graffiti/BBDO, McCann-Erickson, Scala Thompson si TWBA. Chiar daca cele patru agentii nu vor reusi sa obtina vreun premiu, nominalizarile reprezinta un succes pentru industria de publicitate. In competitie au fost inscrise 1657 de lucrari din 31 de tari.

MindShare presteaza servicii de media pentru XNET si myx
Incepand cu 1 octombrie, agentia de media MindShare, parte a grupului Ogilvy Group, presteaza serviciile de media pentru marcile myx si XNET. Cristina Hanganu Corporate Communication Director Connex-MobiFon, a declarat ca aceasta decizie a fost luata datorita dorintei Connex de a aborda si mijloace neconventionale de publicitate. „Agentia McCann-Erickson continua sa reprezinte interesele Connex in ceea ce priveste serviciile de media, asa cum a facut si pana acum”, a conchis Cristina Hanganu.

Graffiti/BBDO pe primul loc in topul Camerei de Comert
Agentia de publicitate Graffiti/BBDO a ocupat primul loc in Topul Firmelor 2000, sectiunea „mijloace de informare si publicitate – intreprinderi mari”, intocmit de Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti. Criteriile de premiere au tinut cont de rata profitului, efortul de dezvoltare si productivitate, indicatori inregistrati pe parcursul anului 2000. Graffiti/BBDO a intrunit 744 de puncte, cel mai mare punctaj dintre toate firmele cuprinse in clasamentele din cele cinci sectiuni ale domeniului „mijloace de informare in masa”.

Stefan Pop pleaca in Republica Dominicana
Stefan Pop, PR la agentia de publicitate D’Arcy, paraseste pe 12 octombrie firma la care a lucrat mai bine de doi ani. Mai mult, paraseste si Romania. Nu pleaca la vreo bursa sau stagiu de pregatire. Nici in Canada nu emigreaza si nici nu a castigat o viza SUA la Loteria Vizelor. Stefan Pop „si-a luat lumea in cap” si pleaca in Republica Dominicana. Asa, dintr-o data, Stefan Pop renunta la o slujba buna, la o leafa bunicica, pentru a trai intr-o lume complet necunoscuta. „Am tinut sa plec undeva departe, unde nu cunosc limba, oamenii si obiceiurile, si sa vad cat rezist acolo.” Este dezamagit de lumea publicitatii romanesti, dar nu sila este cea care l-a determinat sa ia aceasta hotarare. El afirma ca a intalnit multi oameni „indobitociti” pe piata publicitatii, care inghit culturi corporative absurde. Ii place sa faca PR si considera ca D’Arcy este singura agentie de publicitate in care si-ar dori sa munceasca, daca va reveni vreodata in tara.